Gå til innhold

audigy2 senter/bak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg verken lydkortet eller høytalerne du snakker om, men så vidt jeg kan se fra hjemmesiden til creative har ikke høytalerpakka egen surrounddekoder. Antar derfor at du bruker de analog kablene (6 stk) mellom forsterkeren og lydkortet. Siden det kun er senter bak du ikke får lyd i ville jeg gått over kablingen din en gang til. Dessuten er det mulig at filmen eller hva du hører på ikke er dekodet i 6.1. Hvis du går inn i "Creative surround mixer" (i kontrollpanelet) er det en funksjon hvor du kan teste om det er lyd i høytalerne dine eller ikke. Kommer det fortsatt ingen lyd i senter bak-høytaleren ville jeg skjekket kablingen en gang til, kommer det lyd ut ville jeg prøvet en annen film/spill.

Lenke til kommentar

Det kommer ingen lyd når jeg tester når jeg teste det i creative system. Kablinegene er som de skal. Det er tre ut/inn kabler. minijack eller hva de enn heter.

SB audigy (D000) står kortet som. Kan det hende at det er det gamle audigy 1 kortet som henger igjen?

Lenke til kommentar

Ville ikke giddet å formatere og reinstallere hvis du avinstallerte skikkelig. Sikker på at kablingen er riktig? Sjekk også at høytaleren faktisk er koblet til forsterkeren. Ta øret helt inntil høytaleren og du skal høre en svak suselyd. Vet ikke om jeg kan hjelpe deg noe mer, desverre, men du kan jo prøve forumet på creative.com

edit: har du forøvrig husket å huke av for 6.1 høytalere under "speakers" i surround mixer. I tillegg må du vel fjerne haken for "digital output only" og krysse av for at lydkortet skal dekode Dolby Digital signaler. Alle disse innstillingene finner du i surround mixer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...