Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Jeep Cherokee 2,5L TurboD, 97 mod. Start problemer.

Footy

Anbefalte innlegg

Føler det bare blir fler og fler spørsmål om denna bilen..

Har en anna post gående om kjøleveske. Nå er det altså startproblemer, om de er relatert, det vet jeg ikke...

Nå er det ihvertfall startproblemer. Har hatt 2 morgener nå hvor bilen har stått stille i mer enn 12 timer hvor bilen ikke har startet da jeg har vridd om nøkkelen. Altså at startmotoren ikke går rundt. Det eneste som skjer er at man hører et slags *KLIKK* under panseret for hver gang man prøver å vri nøkkelen. Å rulle den i gang derimot funker. Men er ikke alltid man finner en nedoverbakke å parkere i...

Det rare er at begge gangene jeg da har rullet den i gang, så kjørt dit jeg skal. Latt den stå i et par timer, når jeg så kommer tilbake starter den helt fint. Startmotoren drar den rundt på første forsøk....

Noen fasitsvar på hva som er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja hvis alt lys er som vanlig så er nok batteriet i orden, 2 ganger er litt lite for å virkelig finne et "mønster" i det som skjer, men det har altså bare skjedd når bilen har stått lenge?

en ting med el. motorer er at de kan etterhvert som de blir slitt få små dødsoner som de ikke klarer å dra igang. De må ristes/ vries ut av dem, derreter går de fint forbi bare de ikke stopper der igjen, men det passer ikke med at dette bare skjer når bilen har stått lenge

Lenke til kommentar
Du skal velge 12Volt. Batteriet kan lades med polene på.

hvis det er en gammeldags lader kan det være lurt å koble fra ledningene til bilens elektronikk, da det kan forekomme store variasjoner i spenningen, noe som ikke er bra for sensitiv elektronikk i nyere biler. Et minus er at du kan miste radioinstillinger etc.

Lenke til kommentar

Jada, du kan godt ta av minuspolen om du mistenker at laderen er av dårlig kvalitet.

Har aldri sett problemer av dette på disse bilene, men man skal jo aldri si aldri...

Vær obs på at Chrysler/Jeep orginalradio har en kode (4 siffer) som må tastes inn dersom du kobler av batteriet.

Lenke til kommentar
hæ? hvor da? og hva er den?

Hvis det er radiokoden du lurer på hva og hvor, så er det altså på radioen...

Det er tyverisikring av radio, stjerler du den, får du ikke brukt den uten koden. (Man kan dog lure på hvor mange som stjeler en intergrert spesialtilpasset radio, men slik er det bare)

Er ikke sikkert din bil har dette, men mange orginalradioer på Chrysler er slik at det etter at strøm har vært frakoblet står det CODE i display på radio, og da må man taste inn fire siffer med talltastene under skjermen (de som vanligvis er for forhåndsinstilte radiostasjoner)

Koden står av og til skrevet inn i instruksjonsbok, eller servicehefte. Hvis ikke må man kontakte importøren/verkstedet for å få koden, før radio kan brukes.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...