Footy Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Føler det bare blir fler og fler spørsmål om denna bilen.. Har en anna post gående om kjøleveske. Nå er det altså startproblemer, om de er relatert, det vet jeg ikke... Nå er det ihvertfall startproblemer. Har hatt 2 morgener nå hvor bilen har stått stille i mer enn 12 timer hvor bilen ikke har startet da jeg har vridd om nøkkelen. Altså at startmotoren ikke går rundt. Det eneste som skjer er at man hører et slags *KLIKK* under panseret for hver gang man prøver å vri nøkkelen. Å rulle den i gang derimot funker. Men er ikke alltid man finner en nedoverbakke å parkere i... Det rare er at begge gangene jeg da har rullet den i gang, så kjørt dit jeg skal. Latt den stå i et par timer, når jeg så kommer tilbake starter den helt fint. Startmotoren drar den rundt på første forsøk.... Noen fasitsvar på hva som er galt? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 hvordan har batteriet det? når den ikke starter, kommer lyset i kupeen og dashet på som vanlig? Lenke til kommentar
Footy Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 Alt lys kommer på i kupeen. Har glemt å se hvordan batteriet har det. Men kan nesten (merk *nesten*, kan sjekke i morra) med sikkerhet si at på batterimåleren i dashbordet (om det så heter det) så står den midt på, står alltid midt på... Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 ja hvis alt lys er som vanlig så er nok batteriet i orden, 2 ganger er litt lite for å virkelig finne et "mønster" i det som skjer, men det har altså bare skjedd når bilen har stått lenge? en ting med el. motorer er at de kan etterhvert som de blir slitt få små dødsoner som de ikke klarer å dra igang. De må ristes/ vries ut av dem, derreter går de fint forbi bare de ikke stopper der igjen, men det passer ikke med at dette bare skjer når bilen har stått lenge Lenke til kommentar
Footy Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 Jo, det kan jo være som du sier, dødsoner. Men at det skjer 2 dager på rad når det ikke har skjedd før er vel også kanskje litt rart... Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 2 dager på rad også ja, nei det virker litt for rart, sry da har ikke jeg flere ideer, ikke så dreven på bil, sliter selv med en som starter men dør igjen hvis det er kaldt ute :S men lykke til med ditt problem, håper du finner en løsning Lenke til kommentar
Footy Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 Kan velg også nevne at den "Check Gauges" lapmen lyser i ca 30 sek tid til tid å aen. I dag Begynte den lyse, tempen steg plutselig fra 100 til max, så sank den hurtigt igjen.. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Flyttes til bilteknisk. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Jeg er temmelig sikker på at batteriet ditt er dårlig. Det skal lite spenning til for å la det lyse i et lite taklys, men ikke nok til å dra rundt starteren. Har du tilgang til 220V, så sett på en lader over natten, og du vil nok få start på bilen. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 spurte naboen om han hadde, det hadde han. så jeg har fått låne en hvor jeg kan velge mellom 6 og 12v. hva skal jeg velge? stemmer det at jeg må skru løs ledningene på hve pol før jeg slenger på ladern? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Du skal velge 12Volt. Batteriet kan lades med polene på. Lenke til kommentar
MB300Diesel Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Du skal velge 12Volt. Batteriet kan lades med polene på. hvis det er en gammeldags lader kan det være lurt å koble fra ledningene til bilens elektronikk, da det kan forekomme store variasjoner i spenningen, noe som ikke er bra for sensitiv elektronikk i nyere biler. Et minus er at du kan miste radioinstillinger etc. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Jada, du kan godt ta av minuspolen om du mistenker at laderen er av dårlig kvalitet. Har aldri sett problemer av dette på disse bilene, men man skal jo aldri si aldri... Vær obs på at Chrysler/Jeep orginalradio har en kode (4 siffer) som må tastes inn dersom du kobler av batteriet. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 hæ? hvor da? og hva er den? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 hæ? hvor da? og hva er den? Hvis det er radiokoden du lurer på hva og hvor, så er det altså på radioen... Det er tyverisikring av radio, stjerler du den, får du ikke brukt den uten koden. (Man kan dog lure på hvor mange som stjeler en intergrert spesialtilpasset radio, men slik er det bare) Er ikke sikkert din bil har dette, men mange orginalradioer på Chrysler er slik at det etter at strøm har vært frakoblet står det CODE i display på radio, og da må man taste inn fire siffer med talltastene under skjermen (de som vanligvis er for forhåndsinstilte radiostasjoner) Koden står av og til skrevet inn i instruksjonsbok, eller servicehefte. Hvis ikke må man kontakte importøren/verkstedet for å få koden, før radio kan brukes. Lenke til kommentar
Danielend Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 det er mest sansylig at det er batteriet men det kan være dorlig kontakt i sm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå