Medisinmannen Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Hei. CRT skjermen min på 19" har begynt å bli gammel nå. Den er rundt 4 år og i går begynte den å ryke. Den har skrudd seg av og på ved mindre bevegelser i lang tid, men siden den har begynt å ryke nå, vil jeg ikke risikere å ha den mer. Har ikke lyst å bruke mer enn 1500kr - 2000kr. Skjermen skal brukes til spilling, surfing og film/serie. Jeg sitter ganske lang tid forann pcen, og vil ikke bli plaget med hodepine. Spillene jeg spiller er for det meste FPS, så jeg må vel ha rask responstid? Jeg har et geforce 7800gt som skal kjøre det, så jeg kan ikke ha superhøy oppløsning. Jeg bruker 1152xnoe på CRTen jeg har nå. Det funker fjell. Jeg kan ha noe over 1600, men det blir bare stygt. Noen som har noen tips til bra skjerm? Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Den her er veldig bra, og ikke så veldig dyr heller, selv om det ligger litt 2k. Jeg ville selv i alle fall gått for den der. Søk litt på den, har fått en del skryt. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 Samsung SyncMaster 226BWBruk i ikke-optimale oppløsninger Oppløsningen 1680 x 1050 bør de fleste greie å kjøre - hvis ikke er dette feil skjerm å kjøpe. Det er ingen oppløsninger som blir skarpe ut over den optimale. Min pc greier nok ikke 1680x1050 ... 7800gt og 3700@ 2,9ghz. Hva burde jeg se etter på skjermene? Hva er bra kontrast bra til og hva gjør lysstyrken? Hva er de bra til liksom? Lenke til kommentar
PCBerg Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Et kjempebra valg er LG FLATRON L194WS. 19" og 5000:1 i kontrast. Oppløsningen er 1440x900. Widescreen. Sjekk den her: https://prisguiden.no/product.php?productId=84161 Deilig Skjerm! Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Ser ganske bra ut Men finner ingen tester av den Også lurer jeg litt på om 19" widescreen blir litt for lite? Jeg vil nok sitte opp til 1 m unna. Også lurer jeg på om den funker bra med litt lav oppløsning. 226BW er fortsatt den store kandidaten. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 Fire kandidater; Samsung Syncmaster 226CW Samsung Syncmaster 226BW Iiyama ProLite E2201W Asus VW222U Er usikker på Samsung skjermene. Her er en test som viser at iiyama skjermen er bedre? Asus skjermen finnner jeg ingen tester på, så den er jeg veldig usikker på. alle skjermene er også litt over budsjettet Asusen er den som er ligger i budsjettet, men er usikker på hvordan den er. Ilyama og 226BW/CW er de jeg lurer mest på. Lenke til kommentar
Gaut1 Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg har selv en Asus VW222U. Kan anbefale den. virker veldig bra. Er en av de billigste 22" skjermene jeg fant. Har dessverre ikke hatt denne skjermen veldig lenge, så kan ikke si om den er holdbar. Men den har 3 års garanti så det går vell greit. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 Er det noe etterslep eller noe slikt? bra bilde til film? Spill og film er de to tingene den vil bli brukt mest til Lenke til kommentar
LWSR Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 velg mellom asus VW eller samsung BW i linkene ovenfor.. begge er ypperlig til spill og multimedia , ingen etterslep på begge , spiller selv fps spill , har selv en BW226 og er meget fornøyd med den , kompis kjører på asus og det er så a sier ingen forskjell . Asus er billiger 400 .- hvis det er avgjørende Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 400kr er en del penger da skjermene er like gode! Og på BW blir det jo en satsing, pga panelene >_< Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå