Ernie Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 1: require() vil inkludere filen uansett om den er i en funksjon som er false, eksempel: <?php $variabel = FALSE; if ($variabel === TRUE) { require('filnavn.php') } ?> Den vil inkludere filen selv om den egentlig er false. Hadde vi brukt include() istedet, så hadde ikke filnavn.php blitt inkludert. Helt sikker på dette? Jeg klarer nemlig ikke å reprodusere det med den koden (som forøvrig mangler en ; ). Forøvrig er ikke et if-statment noen funksjon. Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Forskjellene kan du lese på php.net De er som følger. include(); // inkluderer filen dersom den eksisterer require(); // inkluderer filen dersom den eksisterer. hvis ikke dør scriptet med feilmelding. include_once(); // samme som include() men sjekker om filen har tidligere blitt inkludert og i så fall inkluderer den ikke en gang til. require_once(); // samme som ovenfor men krever filen. scriptet dør med feilmelding hvis filen mangler. Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Ernie: Fikk ikke til jeg heller , men det sto så i php boken min (denne). men se på DETTE, hvorfor i all verden er dette med i boken min hvis det ble fjerna allerede i versjon 4 av php ?! :\ Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Da kjeder jeg meg igjen ( nesten halvannet år siden sist, utrolig! ), og er ute etter å komme med hjelp/feedback etc. hvis noen lurer på noe nytt eller vil ha hjelp med nye problemer... Tenkte det ikke var noe poeng i å starte en ny tråd, så fortsatte heller min gamle ^^ Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Ernie: Fikk ikke til jeg heller , men det sto så i php boken min (denne). men se på DETTE, hvorfor i all verden er dette med i boken min hvis det ble fjerna allerede i versjon 4 av php ?! :\ Du har tydeligvis misforstått det som står i boken din, og anngående det med require_once; så står det der fordi det ikke er fjernet. PHP4 ble nevnt i sammenheng med __construct, ikke inkludering. Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Uhm, Jonas, den posten er halvannet år gammel =) Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Du er halvannet år gammel! Du også! Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 And so is your face! ... ... Yeah.... Totally... Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 And i'm the best partybreak!! La oss ta et minutt stillhet i forbindelse med at vi mistet all respekt i det denne tråden.. ..NOW, lets get over to bussiness Kan du forklare meg på værdens enkleste måte, om hvordan man lager en avansert klasse, (uansett klasse) hvordan man bruker __construct og hvorfor? Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 Hvis du blar tilbake en side i denne tråden, så ser du at jeg postet en introduksjon til klasser og constructors.. Last ned den og ta en titt =) Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Har skumret litt igjennom den, sitter på jobb atm. så kan ikke lese høyt slik som jeg vil - den ser veldig bra ut, skal ta og lese godt igjennom den når jeg kommer hjem! - Tusen Hjertelig! Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 Bare hyggelig =) Hvis du har noen spørsmål så er det bare å fyre løs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå