just-_-me Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Har en maskin, med hovedkort fra EPOX, type EP-4G4A+. Jeg tok ut den ene minnebrikken som sto i, for og se hvilken type det var. så satte jeg den igjen, i samme spor som før, men nå vil den ikke starte. På hovedkortet er det et tosifret display (Post codes) Først lyser det "C1", og etter noen sekunder, "C3". i følge manualen betyr det; C1h Detect memory - Auto-detection of DRAM size, type and ECC. - Auto-detection of L2 cache (socket 7 or below) C3h Expand compressed BIOS code to DRAM skjønner ikke hva det kan være for noe. Noen som vet noe som kan hjelpe? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 høres ut som uflax, hadde du på deg antistatisk armlenke? du kan prøve å resette bios Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) hmmm... armlenke... Det kan være kjekt og ha inniblant.... Får finne ut hvordan jeg reesetter BIOS da.... Doh! Kan det være denne? JBAT1 CMOS Clear 1-2: Normal (Default) 2-3: Clear CMOS Endret 30. desember 2007 av just-_-me Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 yep det kan det, resetter bios med en jumper på hovedkortet, eller, bare ta ut batteriet, hvis du sliter med å finne jumperen Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Hmmmm.... Funka ikke og ta ut batteriet. Så da får jeg vel vente til jeg får kjøpt meg nytt minne (hadde tenkt til det uansett, men ikke akkurat nå....) Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) funka det ikke med den jumperen heller? hva slags ram er det snakk om forresten? Endret 30. desember 2007 av SirAmp Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Huska du å dra ut strømmen før du tok ut batteriet? Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 du tenker på pluggen i veggen? Eller 20 pins som sitter på HK? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Dra ut pluggen i veggen, trykk på på-knappen to-tre ganger, ta ut batteriet, vent 1 minutt eller to og sett det inn igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå