Techpoint Skrevet 30. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Her er ett bilde jeg har tatt av rennende vann, men skulle gjerne fått slike bilder litt mer spennende, så hva har folket å komme med av ideer? Bildet er ikke etterbehandlet. f/2,8 70mm 1/60 sek Endret 30. desember 2007 av Techpoint Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 30. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg likte veldig godt fargene og bakgrunnen. Jeg sliter litt med å forstå hva det er jeg ser på, skjønner jo at det er vann, men hvordan det hele ser ut ifra avstand. Jeg har bare tatt vannbilder en gang for lenge sia, men jeg tror jeg har noen pointers. 1. Når du tar makrobilder burde du ha litt mindre blenderåpninger. Min erfaring har fortalt meg at i makrofotografering blir fokuslengdene kortere, på de samme blenderåpningene. 2. Når du tar studio-bilder (inkludert vannbilde-oppsett) er lys ofte det som trengs mest arbeid. Jobb med blitser og andre lyskilder, fra forskjellige rettninger. du blir aldri utlært:) Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 30. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2007 Tok meg frihet til å prøve å endre litt selv, dette er ganske raskt gjort så du kan sikker lage det bedre selv. Jeg har endret farger til noe litt mer dramatisk, økt kontrast, fikset litt på levels og lagt til litt på den ene siden for å prøve å gi en litt bedre komposisjon Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 30. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Her er ett bilde jeg har tatt av rennende vann, men skulle gjerne fått slike bilder litt mer spennende, så hva har folket å komme med av ideer?Bildet er ikke etterbehandlet. Tja, Autolevels og Unsharp Mask gjorde i hvert fall en del synes jeg. Aner ikke hvordan det "ødela" farger elns, men dette er etter min mening såpass abstrakt at det spiller liten rolle... Synes ellers det var en spennende idé, og fin komposisjon på bildet! Ville kanskje forsøkt å enten skape enda bedre symmetri, eller mer asymmetri i bildet. Nå blir det verken fugl eller fisk... Endret 30. desember 2007 av k-ryeng Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. desember 2007 Tok meg frihet til å prøve å endre litt selv, dette er ganske raskt gjort så du kan sikker lage det bedre selv. Jeg har endret farger til noe litt mer dramatisk, økt kontrast, fikset litt på levels og lagt til litt på den ene siden for å prøve å gi en litt bedre komposisjon Dette likte jeg faktisk ganske bra ja likte fargen som ble brukt her, så det er kanskje veien å gå ja, prøvde tidligere å farge hele, ble jo bra, men fortsatt litt kjedelig. k-ryeng: Her synes jeg bildet ble veldig uskarpt, så er ikke noe jeg ville hengt opp på veggen, men det du snakker om å kanskje få litt mer symmetri evt asymmetri og testing med diverse lys er noe jeg tar med meg i videre forsøk Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg likte veldig godt fargene og bakgrunnen. Jeg sliter litt med å forstå hva det er jeg ser på, skjønner jo at det er vann, men hvordan det hele ser ut ifra avstand. Jeg har bare tatt vannbilder en gang for lenge sia, men jeg tror jeg har noen pointers. 1. Når du tar makrobilder burde du ha litt mindre blenderåpninger. Min erfaring har fortalt meg at i makrofotografering blir fokuslengdene kortere, på de samme blenderåpningene. 2. Når du tar studio-bilder (inkludert vannbilde-oppsett) er lys ofte det som trengs mest arbeid. Jobb med blitser og andre lyskilder, fra forskjellige rettninger. du blir aldri utlært:) Skal prøve meg litt frem her med blenderåpninger og lys Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 3. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2008 En artig bakgrunn med mønster som speiler seg i vannet kan gi spennende bilder Siden du ville ha idéer på hva annet du kunne prøve.. Lenke til kommentar
oohbigbrain Skrevet 4. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 Her er ett bilde jeg har tatt av rennende vann, men skulle gjerne fått slike bilder litt mer spennende, så hva har folket å komme med av ideer?Bildet er ikke etterbehandlet. Hvordan vannkilde er brukt her? Vanlig vann fra springen? Vann fra flaske? Oppsett? Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. januar 2008 Her er ett bilde jeg har tatt av rennende vann, men skulle gjerne fått slike bilder litt mer spennende, så hva har folket å komme med av ideer?Bildet er ikke etterbehandlet. Hvordan vannkilde er brukt her? Vanlig vann fra springen? Vann fra flaske? Oppsett? Dette er vann som renner fra springen ja, forøvrig tatt uten stativ. Resten av oppsettet står vel i første post Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå