Gå til innhold

Sandvesanden i solnedgang (min versjon)

KnutIvars

Anbefalte innlegg

Hola alle klisjelystne seere.

Her følger et par av bildene fra møtet på sandvesanden med Kimare, ThorEH, PMnormal ++ i romjulen. ThorEH postet nettopp et bilde herfra (Her!) der himmelen var noe mer dramatisk(annen dag, juks), så jeg har måtte bruke mine magiske skillz for å få bildet til å bli litt mer dramatisk enn noe som bare er grått.

Ja, jeg dro hardt. Nei, jeg gidda ikke mekke HDR.

Hva synes folk?

#1 :

post-8299-1199051468_thumb.jpg

#2:

post-8299-1199051476_thumb.jpg

Endret av kiskogl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Magiskt! :p Det eneste som ikke var magiskt det var det tårne på den ene øyen på bile nr 1.

Ellers så likte jeg begge bildene veldig godt. Fine farger og spennende motiv.

Og du har virkelig brukt motivet på en flott måte!

Har ikke noe negativt å si fordi jeg er ingen ekspert.

Endret av arcoiris
Lenke til kommentar

Jeg har sett en del sånne bilder på deviantart i det siste og. Det ble veldig fint, men syns det var noe feil med lyset. Kanskje litt for mørkt, få opp brightness. Det andre bildet tror jeg er langt bedre enn det første, fordi bakgrunnen ser mye bedre ut. På den første ser man at en bølge er tydelig visket ut, ved lang lukkertid? Det du kunne ha gjort her sånn hadde vært å prøvd en mer "på siden langs stranden vinkel". Det syns jeg ofte fungerer bedre på slike bilder. Eller så kunne du tatt på et gråfilter, og satt i gang å bruke lange lukkertider. Så for litt siden en som brukte 5D med f/22, ISO 50 og 118 sekunder lukkertid, og der ble enda mer drømmeaktig:)

Lenke til kommentar
Utrolig nydelig! Mange spennende objekter der. Ser også mange kontraster som jeg ikke engang greier å definere. Hvilken behandling har bildene fått i Photoshop? Kunne vi fått sett originalene?

Takk :)

Behandlet dem litt etterpå ja... hentet fra raw med noen lag med curves, levels, color balance, samt oppskarping og muligens litt brightness and contrast.

Slik så det ene ut rett fra kamera (jpg): post-8299-1199208759_thumb.jpg

Lenke til kommentar

nå som jeg har sett originalen kan jeg si at den øverste har litt for mye kontrast som gjør vannet for mørkt. prøv mindre kontrast og dytt histogrammet en del til høyre med brightness, overeksponerte områder er ikke alltid dårlig, men det må se naturlig ut og gi en god effekt. det er også litt drøy lilla farge, prøv litt mindre vibrance (tror jeg) eller bare litt grønnere tint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...