Gå til innhold

Hvordan åpne et PowerPoint-vedlegg?

cub71

Anbefalte innlegg

Jeg fikk et PPT-vedlegg. Når jeg klikket på det åpnet Media Center uten at noe skjedde. Så oppdaget jeg at jeg har en lettversjon av Office uten PowerPoint. Nå har jeg lastet PowerPoint-Viewer men akkurat det samme skjer. Media Center åpner men det skjer ingenting.

Hva gjør jeg feil?

Endret av cub71
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Datamaskinen vet ikke at den skal åpne ppt filer med det programmet du installerte.

Høyreklikk filen så skal det være en meny "åpne med --> velg standardprogram..." så kan du velge powerpoint-vieweren din der og merk på for "alltid åpne denne filtypen med dette programmet" så du slipper å gjøre det i fremtiden.

Eventuelt kan du gå på startmenyen og velge standardprogrammer derfra, hvor du får en liste med programmer så kan du stille inn riktig derfra (ikke alltid denne listen får med seg alle programmer du har installert dessverre).

Endret av Crossfire
Lenke til kommentar

Ja, dette funker jo bra i XP, men det får jeg ikke til i Vista. For det første finner jeg ikke PowerpointViewer i Programfiler-mappen. Den ligger kun på startmenyen. Og velge det som programmet pps skal kjøres i funker jo ikke særlig bra. Når jeg går inn på egenskapene til snarveien står det bare navnet på programmet og ikke hvor den ligger. Pokkers så irriterende!

Lenke til kommentar
Ja, dette funker jo bra i XP, men det får jeg ikke til i Vista. For det første finner jeg ikke PowerpointViewer i Programfiler-mappen. Den ligger kun på startmenyen. Og velge det som programmet pps skal kjøres i funker jo ikke særlig bra. Når jeg går inn på egenskapene til snarveien står det bare navnet på programmet og ikke hvor den ligger. Pokkers så irriterende!

Ser du godt nok etter? Det står hvor alle snarveier peker til når jeg går inn på egenskapene her. I tillegg kan du høyreklikke på dem og velge "open file location" (jeg bruker engelsk versjon).

Endret av Crossfire
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...