kefirgut Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Har brukt denne guiden: http://hotwired.lycos.com/webmonkey/progra.../tutorial4.html Til å lage meg en liten "katalog" hvor folk registere seg og etterpå ka se en oversikt over brukere og klikke på en bruker for å få mer informasjon om han/henne. Problemet er bare at Når jeg klikker på en bruker, opnes det en helt ny side, hvor bare hentut.php filen vise, og ikke det som den er inkludert i. altså menyer, andre tabeller osv. Håper noen kan hjelpe meg med dette. Dere ser det selv her: http://www.gossen.no/index.php?side=katalog Lenke til kommentar
supersmalltalk Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Hei. Hvis du paster filen eller deler av filen, slik at en kan se hva som er gale, så hadde det vert litt lettere, er vanskelig å se uten noe kode. Mvh Kjetil Tveit OddsSiden.com Lenke til kommentar
kefirgut Skrevet 12. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2003 Det er blir ca det samme som ligger i den guiden eg gav link til:... <?php $db = mysql_connect("localhost", "root"); mysql_select_db("mydb",$db); // display individual record if ($id) { $result = mysql_query("SELECT * FROM employees WHERE id=$id",$db); $myrow = mysql_fetch_array($result); printf("First name: %sn<br>", $myrow["first"]); printf("Last name: %sn<br>", $myrow["last"]); printf("Address: %sn<br>", $myrow["address"]); printf("Position: %sn<br>", $myrow["position"]); } else { // show employee list $result = mysql_query("SELECT * FROM employees",$db); if ($myrow = mysql_fetch_array($result)) { // display list if there are records to display do { printf("<a href="%s?id=%s">%s %s</a><br>n", $PHP_SELF, $myrow["id"], $myrow["first"], $myrow["last"]); } while ($myrow = mysql_fetch_array($result)); } else { // no records to display echo "Sorry, no records were found!"; } } ?> har inkludert dette i en side med tabeller menyer osv. Funker fint å liste opp navnene, men når jeg klikker på ett navn for å få mere info om den, forsvinner alt annet, siden blir altså ikke da lengre includet i resten av designet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå