Mrs.Riot Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Et til bilde som jeg har tatt med digital kamera mitt Nikon Coolpix 9 eller noe sånt. Har fikset farge på bladene i phototshop. Et av mine første forsøk. Endret 30. desember 2007 av arcoiris Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Som du sikkert synes selv, så er ikke motivet eksepsjonelt. Har du layer-masket fargene, eller noe annet? Jeg har tatt et lignende bilde før, og har en ting som kan forbedre det. Du har valgt ut tre blader som hovedmotiv og fokuspunkt, kanskje litt rotete fordi de ligger på tre forskjellige steder på bildet, men et kjent råd i fotografi er å ha motsetninger ved motivet og bakgrunnen. Her er bladene lyse, da burde bakgrunnen være mørkere. Du kunne layer masket og gjort bakgrunnen mørkere ved levels, curves eller exposure. personlig syns jeg det er en fordel å ha i alle fall litt distanse mellom motiv og bakgrunn. Lenke til kommentar
Mrs.Riot Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg husker ikke hva jeg gjorde. Jo, jeg tror jeg tok lassoen og markerte ett og ett blad og endret på fargene på en eller annen måte. Tror jeg trykker Ctrl og U eller noe sånt. Er ikke sikker. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Alt for rotete... Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Komposisjonen og perspektivet var lite spennende, og som sagt var det rotete. Anbefaler deg også å kjøre opp med kurver i Photoshop! Det så veldig flatt ut. Anbefaler om desaturation ved hjelp av Channel Mixer, noe jeg ikke tror du har brukt. Prøv med en annen komposisjon og flytt kameraet på steder du ikke finner det logisk å plassere det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå