verwooks Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Jeg har 3 pcer koblet sammen hjemme via en Smoothwall gateway. (Denne har DHCP og hele pakka) Den jeg har problemer med er hovedmaskinen, spille maskinen med Vista Ultimate 64. Jeg hadde fest hjemme, satt og fjernstyrte hovedmaskinen med remote desktop fra laptopen i stua mi, så låser maskinen seg. Jeg sjangler inn til datarommet, restarter pcen med reset knappen. Når jeg da kommer inn igjen nekter vista og koble seg opp mot nettverket igjen. Alt er helt dødt. Dette har jeg gjort så langt: - Det er 2 porter på hket, prøvd å bytte. - Reinstallert driverne (x antall ganger) - Tatt "netsh winsock reset" - Slått av diverse nettverkinstillinger IPV6 og noe greier. - Tatt "net localgroup Administrators LocalService /add" i safe mode og restartet. - Ping 127.0.0.1 funker - Slått av power save mode på begge enhetene. Er det noen erfarne nettverksfolk her som kunne tenke seg å hjelpe meg? Er så gidd å reinstallere vista igjen nå Endret 31. desember 2007 av shivac Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Har flere ganger erfart at hovedkortets NIC har satt seg i dvalemodus. For å komme ut av denne "falske" speep mode må man fjerne 5v standby . Det funker kun med å ta ut 220volten fra PSU . Endret 30. desember 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Vet du hva .. jeg satt å klødde meg litt i hodet der, tok en nap på sofaen og tenkte .. jah siste forsøk nå før formatering. Jeg prøver en ordentlig reboot, slo pcen HELT av. Slo av bryteren til PSUen min. Boota opp, og VIPS så var alt i orden igjen. Håper dette er til hjelp for andre også! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 For å unngå dette senere sett NIC til å ikke tillate standby . Lenke til kommentar
brukerenerslettet Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Vet du hva .. jeg satt å klødde meg litt i hodet der, tok en nap på sofaen og tenkte .. jah siste forsøk nå før formatering. Jeg prøver en ordentlig reboot, slo pcen HELT av. Slo av bryteren til PSUen min. Boota opp, og VIPS så var alt i orden igjen. Håper dette er til hjelp for andre også! jeg tror det er det første jeg hadde gjort Lenke til kommentar
nree Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Husk å sette [Løst] i emnetittelen Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 Vet du hva .. jeg satt å klødde meg litt i hodet der, tok en nap på sofaen og tenkte .. jah siste forsøk nå før formatering. Jeg prøver en ordentlig reboot, slo pcen HELT av. Slo av bryteren til PSUen min. Boota opp, og VIPS så var alt i orden igjen. Håper dette er til hjelp for andre også! jeg tror det er det første jeg hadde gjort Ja neste gang For å unngå dette senere sett NIC til å ikke tillate standby . Allerede gjort, men hadde ikke gjort det før det frøys. Muligens det var der der lå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå