Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor stor forkjell på alder er ok?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Foreldrene til eksen min godtok at hun flyttet til utlandet til en fyr på 30 når hun var 18. Er en vurderingsak.

 

Vel, foreldre har en viss inflytelse ettersom hun bor hjemme. Hvis de ønsket kunne de kastet henne ut pga en slik situasjon, derfor jeg sier det.

 

Jeg for min del synes at aldersforskjeller på 4 år blir for mye før man har rundet 20.

Lenke til kommentar
Det er fordi du sikkert aldri har vore i ein sånn situasjon, det kan virke utenkeleg for mange heilt til dei sjølv opplever det.

Bedre kan det ikke sies. Jeg syntes det var rart med jenter med yngre kjærester inntill jeg selv opplevde det. Hvor stor aldersforskjellen egentlig er trenger ikke bare å vises ved fødselsår.

Lenke til kommentar
synst det er helt okey aldersforsjell! 3 år er ingenting.

 

men alt kommer litt ann på modenhet.

 

var selv 14 når eg vart ilag med mannen min på 20 år.

i dag er vi 21 å 27 :love:

 

21år og 27år er ikke noe problem. Men å være 20år og så bli sammen med en 14åring. Det er bare galt. Hadde jeg vært en far, å noen hadde ringt på døren for å hente min 14år gamle datter, å det viste seg å være en 20åring da hadde han blitt truet på juling å jaget pokker i vold.

Lenke til kommentar
Hva skjer hvis en gutt på 16 har sex med ei jente på 14. Begge er med på det (ikke voldtekt). Så finner mora/faren til jenta dette ut. Kan gutten dømmes for voldtekt?

Hadde du lest tråden og andre steder det blir lenket til så hadde du visst at i følge loven så sier man noe om likt modningsnivå og diverse. Og rettspraksis sier også at han ikke hadde blitt dømt

Lenke til kommentar
synst det er helt okey aldersforsjell! 3 år er ingenting.

 

men alt kommer litt ann på modenhet.

 

var selv 14 når eg vart ilag med mannen min på 20 år.

i dag er vi 21 å 27 :love:

 

21år og 27år er ikke noe problem. Men å være 20år og så bli sammen med en 14åring. Det er bare galt. Hadde jeg vært en far, å noen hadde ringt på døren for å hente min 14år gamle datter, å det viste seg å være en 20åring da hadde han blitt truet på juling å jaget pokker i vold.

 

dei hadde ingen grunn til det! er like stor alders forsjell på mamma å pappa, bere dei blei ilag når mamma var 15 å pappa 21 år.

+ dei kjente han. eg kjeme frå ei lita øy.

menne skal nå innrømme at eg fortalte nå ikkje at eg var ilag med han før eg var nesten 16 år :D

Lenke til kommentar
Hva er aldersforskjellen da? For meg blir det litt rart om jenta hadde vært 18 og gutten 15.

14 og 17. Vi var begge litt skeptiske til forskjellen i starten, og det var litt rart, men vi var/er en god match, og liker hverandre veldig godt, så why not? tenkte vi. Og så ble det slik. :)

 

Nå tenker vi ikke over det i det helle tatt. :)

Det er fordi du sikkert aldri har vore i ein sånn situasjon, det kan virke utenkeleg for mange heilt til dei sjølv opplever det.

Bedre kan det ikke sies. Jeg syntes det var rart med jenter med yngre kjærester inntill jeg selv opplevde det. Hvor stor aldersforskjellen egentlig er trenger ikke bare å vises ved fødselsår.

Akkurat. Aldersforskjell ser gjerne ganske voldsomt ut når man får det svart på hvitt. Mange tenker at "oi, det er for mye. Jeg forandret meg jo mye på den tiden".

 

Å bedømme den reelle aldersforskjellen innebærer etter min mening mer enn å lese to tall. Man må kjenne personene, og ut i fra det er det lettere å bedømme om den ene virker mye eldre/yngre enn den andre.

 

I mitt forhold er det slik at personer som ikke kjenner oss som oftest tror at vi er like gamle, og blir veldig overrasket når de får høre den egentlige aldersforskjellen.

Lenke til kommentar

Jeg er 17, dama er 1år mindre. Jeg blåser i alderen egentlig, jeg kunne forsåvidt vært med en som er 2 år eldre å jeg, men fruen jeg har er veldig moden anyway.

 

Parargraf 196 som Sexuelle lavalderen sier jo at det er ikke akkurat alderen som er viktig, men utvikling og at det er frivillig, gi faen i alderen!

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...