Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor stor forkjell på alder er ok?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Altså, det ser uten tvil teit ut når gutten er lavere enn jenta.

 

Dette har sikkert noe med at gutten skal liksom være den ''sterke'', og lav høyde er ikke det første man assossierer med styrke.

 

Nettop! Men det burde ikke være slik. Det hadde jo vært mye bedre om det hadde vært godtatt at jenta var høyest.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så enig i at aldersforskjeller har lite å si. Så lenge man er på et tilnærmet likt nivå når det gjelder modenhet, så har det lite å si. Lite betyr ikke at det ikke har no å si. Jeg må si jeg får litt ståpels når jeg hører om folk på 18 som finner seg kjærester som er 12 år eldre. Men da igjen har jeg lite jeg skulle ha sagt, og lar det være med vissheten om at de finner best ut av det selv fremfor å stole blindt på hva andre mener :p

 

Hun jeg driver med nå er 20, jeg er 18. Er ikke lenge til det blir 21 og 19 i stedet. Forskjellen blir drastisk bare med de fire tallene, og tall ser ille ut svart på hvitt. Så man kan egentlig ikke bry seg så mye om disse.

 

Til trådstarter. Kjør på :wee: Et forhold bygger aller mest på at man skal ha det bra sammen, ikke hva andre mener. Dessuten er sex kun én del av et forhold, og det virker ikke akkurat som du har planer om å utnytte frøkna. Når det kommer til utnytting igjen har ikke alder noe å si. Det å utnytte noen er ille uansett! Bare ofte man ser det at eldre gutter utnytter yngre jenter. Er nok derfor man er mer skeptisk til aldersforskjeller.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Kitsunek

Hei jeg er ikke helt sikker selv men da jeg var 13 møtte jeg en fyr fra thailand han var rundt 18 år da så var allder forsjell.^_^.

Vi var sammen en god stund men måtte hjem etter 3 måneders opphold så da ble det på en måte slutt..

 

Syntes de fleste allder er ok bare begge elsker hveradre så lenge jenta som kansje er mindreårig ikke har noe seksualt forrhold med den eldre... :)

Lenke til kommentar
Syntes de fleste allder er ok bare begge elsker hveradre så lenge jenta som kansje er mindreårig ikke har noe seksualt forrhold med den eldre... :)

Hva om det seksuelle forholdet er frivillig? Det ville jo selvfølgelig vært overgrep om det ikke var frivillig, men mener du at det ikke er greit selv om det er frivillig fra begge sin side?

Lenke til kommentar
Jenter modnes jo som regel litt fortere enn guttene uansett

Det er et helt latterlig argument som jeg er dritlei av at alle sier hele tiden. Svaret er at det er individuelt. Skal jeg stave det? I, N, D, I, V, I, D, U, E, L, T.

 

Selv om jenter i gjennomsnitt modnes før gutter, kan man ikke trekke konklusjoner ut i fra det.

 

Det er som sagt stor forskjell på modenhet blant gutter og jenter i denne alderen, og modenheten går på tvers av kjønnene. Om du tok ut to personer på femten år, en jente og en gutt, vil jenta mest sannsynlig være mer moden enn gutten. Men i mange tilfeller ville gutten vært mer moden enn jenta.

 

La meg ta et eksempel:

For det om det i gjennomsnitt er flere gutter enn jenter som røyker, betyr ikke det at ingen jenter røyker. Jenter røyker også.

 

Jeg sier ikke at modenhet har noe som helst med røyking å gjøre, men problemstillingen er omtrent den samme. Ut i fra informasjonen "Jente 15, gutt 18, kjærester?" kan du ikke bruke som et argument at jenter modnes før gutter!

...

 

Mulig jeg overreagerte litt, men det måtte sies! :wee:

Lenke til kommentar

Jeg har visse grenser når det gjelder alderen på jenter. Mellom meg og jenta mi er det tre år (21 og snart 18) som skiller oss, og akkurat der går grensen. Jeg er visst den eneste i vennekretsen som mener at man bør legge seg på en grense - de andre sier bare "så lenge a er lovlig, driter vi i det" :p

Lenke til kommentar
Jeg synes at litt aldersforskjell er greit, så lenge begge partene føler seg like av modenhet osv.

 

Det er helt umulig å bedømme, ved hjelp av to tall på en skjerm, om det er for stor aldersforskjell på dere. Jeg synes også at det kan være for stor "aldersforskjell" på to personer av lik alder. Da ikke på fødselsattesten, men inni hodet.

 

Altså, vil jeg si at hvordan dere tenker og oppfører dere har mye mer med om det "går" eller "ikke går".

 

Når det kommer til sex vil jeg påstå at det ligger et ansvar på den eldste parten i å ikke presse den yngste for mye. Men, om begge ønsker det og har lyst skal nok det gå fint.

 

Den seksuelle lavalder er til for å beskytte mindreårige mot voksne som vil utnytte dem.

Jeg oppfordrer ikke til å ha sex, men jeg synes ikke dere skal la alderen være noen hindring hvis begge har veldig lyst.

 

Jeg er i et forhold med tre og et halvt års aldersforskjell, og vi er begge under 20. Det fungerer strålende, er i tredje måneden av forholdet nå (men er fortsatt jomfru om det spiller noen rolle).

 

Lykke til! :)

 

Quoted for truth!

Lenke til kommentar

Jeg er 16 og typen er 19. Har alltid synes at han har vært for gammel for meg.. Men det var han tydeligvis ikke. Veldig mange som lurer på om det er rart mellom oss pga den "store" aldersforskjellen og hvis jeg skal være helt ærlig så må jeg si at jeg ikke legger merke til den. Skjønner ikke hvorfor noen syns det er så stor aldersforskjell jeg. Er jo ganske normalt at jenter finner en kjæreste som er 2-3 år eldre?

Endret av Malinn
Lenke til kommentar

Jeg ble forelska i ei dame jeg traff på en fest i høst. Jeg følte vi fikk god kontakt både da og i etterkant, men det faktumet at det var 6 års aldersforskjell mellom oss fikk meg til trekke meg tilbake. "Ubehaget" var vel mest pga aldersforskjellen på papiret fordi jeg både ser ut som, og føler meg som, en 20åring (betjeningen på Polet mener jeg er yngre :hrm: ) Tror "store" aldersforskjeller blir mindre markante når man kommer opp i årene, men akkurat nå i de første tiårene hvor man utvikler seg så fort så kan det nok være stor forskjell på modenhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...