Gå til innhold

Hvilken 50" Plasma til ca 15.000

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg skal ha meg en 50" Plasma til helst max 15.000,-

Jeg har litt lyst til å kjøpe LG 50" PB65 som er på tilbud ut desember. De fleste andre tar rundt 20 for denne, mens den koster 15 på komplett ut desember.

Jeg har funnet en 47" LCD på siba til 15, dette er Philips 47PFL7642D (fant ikke direkte link til denne)

Denne er jo ikke Plasma eller 50", men hvis den er veldig bra, så er det jo ett alternativ for det....

Elprice har en Samsung til 13 PS50C6HX

Ellers har Komplett også en Samsung til 16... PS50C91H, men dette er jo 1000 over budsjettet....

Er det noen som vet hva det beste kjøpet er, eller har ett annet alternativ ?

Jeg har jo selvsagt lyst på Panasonic'en men den blir for dyr. De koster 16 + litt, men det er hos Amentio og Pixmania, men der har jeg ikke lyst til å bestille....

Marvin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ikke sant:P

Har selv en formening om at ingenting blir for stort så lenge man ikke ser pixlene.

Ville selv gått for 47" på Siba grunnet Full HD oppløsning, det vil si en oppløsning på 1920x1080 pixler.

Både Blu-ray og HD-DVD har denne oppløsningen + konsollspill og PC.

Når man investerer såpass mye i en TV er det greit å få fult utbytte av den.

Zatuu

Lenke til kommentar
50" er ikke stort, har selv et sony tv i den størrelsen.

Når man først kjøper 50" blir alt annet lite, tilogmed 42" jeg har på soverommet :p

Med kun vanlig DVD og TV oppløsning kan 50" fort bli stort hvis man ikke sitter langt ifra.

Snakker ikke om størrelsen men hvordan bildet blir.....

Lenke til kommentar

Tja. Eneste negative med 50" hd tv er at når du ser på tv2 så ser du alle rynkene til værdamene, og de blir plutslig ikke så pene lenger.

Hadde en veninne på besøk her, og da hun så en av de tv2 sport folka på 50" ble hun lei seg, han så ikke slik ut på hennes tv :p

Lenke til kommentar
Tja. Eneste negative med 50" hd tv er at når du ser på tv2 så ser du alle rynkene til værdamene, og de blir plutslig ikke så pene lenger.

Hadde en veninne på besøk her, og da hun så en av de tv2 sport folka på 50" ble hun lei seg, han så ikke slik ut på hennes tv :p

Hehe, da må du ha en spesiell 50-tommer.

Oppløsningen og detaljene i bildet blir ikke bedre fordi om TV-en større, vanlig TV vil ikke avsløre noe mer på en 50" enn om man sitter nærme på en 32" eller kanskje mindre.

Lenke til kommentar
Hun har ikke hd tv, og du ser forskjell på 32" og 50" da alt blir større og du ser detaljer bedre :)

Slår du på TV nyhetene på en 50" og på en 32" vil du se like mye detaljer på 32" som på 50" bare man går nærme nok.

Går du nærmere på en 52" vil man bare se pixler og ikke mer detaljer....

Lenke til kommentar

Kverulant :p

Jeg forandrer ikke avstand uansett hvor stor tven min er :p

1. Værdamene har ikke rynker, selv ikke på en 100".. ikke diss værdamene på TV2

2. Du uttaler deg på ett generelt grunnlag, andre forandrer avstand til TV-en

3. Værdamene på TV2 har ikke rynker!

4. Oppløsningen på DVD (tror d er 720 x 576) eller TV blir ikke bedre på 50"

5. Værdamene på TV2 har ikke rynker....

Case closed, du tapte..... :tease:

Trådstarter:

Velg LCD på Siba med Full HD.... sjekker du oppløsningen på den kontra plasmaskjermene skjønner du hva jeg mener, du vil ikke angre!

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
ikke sant:P

Har selv en formening om at ingenting blir for stort så lenge man ikke ser pixlene.

Ville selv gått for 47" på Siba grunnet Full HD oppløsning, det vil si en oppløsning på 1920x1080 pixler.

Både Blu-ray og HD-DVD har denne oppløsningen + konsollspill og PC.

Når man investerer såpass mye i en TV er det greit å få fult utbytte av den.

Zatuu

Han sitter 6 meter unna, og vil aldri se forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...