Gå til innhold

HK for overklokking og spillbruk...? Anybody!

Anbefalte innlegg

Hei!

Til alle dere som gidder å ta en titt på dett, og kanskje gi et lite vink, så er jeg evig takknemlig!

Sånn er det:

Har tenkt til å bygge meg ny pc, rundt 15000-20000 kr. Denne skal være for middels til pro (ikke ekstremt) overklokking... slik at jeg kan dra hardwar`n slik at jeg kan få "oppimot" samme ytelsene man har stock på Intel sine "Extreme" prosessore til rett under 10000...

Det jeg tenker på er å investere i et veldig overklokkevennlig hovedkort m/gode BIOS-muligheter, sterk strømforsyning og så kraftig kjøleløsning man kan få med vifter. Det er dette som har fått meg til å gå for Antec`s Nine Hundred gamimg case XD. Problemet er bare å vite hvilket hovedkort (AMD/Intel) og strømforsyning jeg bør velge for å dra systemet opptimalt..?

ATI sin X38 plattform høres interessant ut, mens nvidia sine kort skal per dags dato gi oppimot ytelsen av GTX-kortene for bare halve summen (8800GT). Mange påstår at ATI sitt brikkesett er bedre, og har mer stabile drivere under CF i Vista, hva mener dere?

Drar man nytte av DDR3 i dagens spill, eller er dette oppskrytt?

Tenker meg et oppsett som ser slik ut:

- Antec Nine Hundred+

2 ekstra interne 120mm vifter m/(Zalman) viftekontroll+ Intel 775 chipset ASUS Silent Knight 775 CPU 3/4-pin

/Zalman CNP S9700 NT Ultra Quiet

- Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz m/vifte (kan man dra denne til 3,0GHz og ha mer nytte av det i spill, uten problemer?

eller bør jeg gå for Intel Core 2 Duo E6850 3,0GHz ...ANBEFALINGER?

-1-2 EVGA GeForce 8800GT SSC 512MB GDDR3 700/2000MHz (ferdig overklokket fra fabrikk = mindre stress:))

- En Raptor disk på 74/150GB til OS og Samsung Spinpoint til all den andre softwaren

- Et par optiske enheter

- Onboard sound, da dette er nok til å begynne med.

- Tenkte meg en Forton Source 700W ? ? ?

- 2GB-4GB Corsair Dominator DDR2 PC8500 m/den fancy vifta :D

Så har vi kommet til HK`et. Lurer litt på Commando kortet fra ASUS. Har hørt og lest at det skal ha "vært" det nærmeste man kommer perfection... men det er vel litt utdatert.

Asus har jo mange gode kort, men har litt vanskelig for å velge mellom dem, og hadde håpet på i hvertfall litt respons og korektur på dette!

På forhånd mange takk!

Endret av EagleXXX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...