Gå til innhold

Backpacking Egypt-Hellas

Kjell94

Anbefalte innlegg

Hei,

Lurer på å kjøpe enveisbilett til Athen og kjøpe bilett videre til f.eks. Alexandria,reise som backpacer på "lykke og fromme" via Tyrkia tilbake til Athen og derfra hjem.

Er ikke så erfaren med flybiletter, og lurer på om det er best å kjøpe flybiletter etterhvert som en reiser eller om det er lurt å kjøpe flest mulig flybiletter på webben før avreise hjemmenfra. Tenker på at det kanskje blir dyrt å kjøpe biletter underveis direkte og kanskje vanskelig mhp. språk når en reiser i Arabiske land.

Mulig det er lønnsomt å kjøpe returbiletten til Oslo i Athen istedenfor å kjøpe tur/retur hjemme?. Det kan nok være vanskelig å tidsberegne turen nøyaktig også.

Skal selvsagt også få med det som er å se underveis. Har ikke planlagt noe i detalj, men vil forsøke å legge opp ruten hvis jeg gjør alvor av planen. Kan mulig bli en annen rute, men utfordringene vil sikkert være de samme.

Det er sikkert en fare med å bli lurt og robbet eller å bli syk. Er det egentlig nødvendig med så masse vaksinasjoner?

Er det farlig å reise i arabiske land?

Ville være morsomt om noen har gjort noe lignende og har ideer om hva en bør ta med i planleggingen.

Takker hvis noen tar bryet med å skrive noe :).

Endret av klenn
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Dette ser ut som en spennende reise. Slik jeg forstår det skal du reise fra Egypt, Israel, Libanon, Syria, Tyrkia og så til Hellas. Jeg har reist i alle landene utenom Syria og hvis man tar noen forhåndsregler (bl.a. sjekke om det finnes noen konflikter når du skal reise), så vil jeg tro at dette går veldig bra.

Den største utfordringen er vel når du skal reise fra Israel til Libanon eller Syria (muligens også inn i Israel). Du må belage deg på en del ubehagelige spørsmål og ha god tid. Selvfølgelig er det en viss risiko for at du kan havner opp i situasjoner som ikke er ønskelig, men så lenge man er litt ydmyk og på forhånd kjenner litt av kulturen vil det gå bra. Ikke oppfører deg som mange gjør når de reiser på sydentur – tror de eier hele verden. Derfor er det viktig at du i forkant kjenner til hvordan folk lever og hvordan man oppfører seg i de forskjellige landene.

Når det gjelder dette med fare for å bli robbet, så tror jeg det er like stor fare i Oslo eller som i London etc.

Når det gjelder vaksinasjon er det anbefalt og gjennomføre dette etter retningslinjene til Folkehelseinstituttet. Se: http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=23...386:1:0:0:::0:0

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...