Gå til innhold

Defragmenteringsprogrammer til WindowsXP

60C

Anbefalte innlegg

Hei

Hva er deres erfaringer når det gjelder defragmentering og type programmer (optimalisering)?

Har i en årrekke kjørt Speed Disk til NSW, men så at TuneUp også har et program som dette.

Hvilke er best, eller føler du at Windows sitt er det beste i bruk, eller andre alternativer?

Pc`en begynner å bli veldig treg, til tross for at jeg kjører Speed Disk hyppig.

Så er ny installasjon er vel på sin plass snart tenker jeg uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har i flere år nå brukt :

Raxco's - Perfect Disk (defragmentering)

PCTools - Registry Mechanic .

CCleaner - noen ganger .

Jobb laptoppens XP installasjon varte i 4 år uten å bli "kluttered" , føre det ble en full reinstallasjon i høst grunnet diskbytte.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Jeg har laget meg noen bat-filer slik at PC-en blir defragmentert hver gang jeg starter den opp. Funker fint det, men maskinen kan virke treg de 2 - 3 første minuttene.

Freebird... ;)

Lenke til kommentar

Jeg brukte O & O Defrag tidligere, og det er utvilsomt også et meget bra program. Perfect Disc har generelt gjort det litt bedre i tester, men alt i alt er ikke forskjellen mellom de to programmene så veldig stor. Jeg tviler derfor på at du vil merke en stor forskjell ved å bytte til Perfect Disc. Hvis du defragmenterer såpass ofte som du gjør vil du ikke merke så stor forskjell på ytelsen. Det du gjør er å vedlikeholde systemet ditt, og da vil det aldri rekke å bli så fragmentert at det vil være store ytelsesforskjeller før og etter defragmentering, Det er jo også poenget med å defragmentere såpass ofte, altså å slippe å merke ytelsestapet en fragmentert disk gir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...