60C Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Hei Hva er deres erfaringer når det gjelder defragmentering og type programmer (optimalisering)? Har i en årrekke kjørt Speed Disk til NSW, men så at TuneUp også har et program som dette. Hvilke er best, eller føler du at Windows sitt er det beste i bruk, eller andre alternativer? Pc`en begynner å bli veldig treg, til tross for at jeg kjører Speed Disk hyppig. Så er ny installasjon er vel på sin plass snart tenker jeg uansett. Lenke til kommentar
SteffenMA Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Bruker Auslogics Disk Defrag nå. Har ikke noe negativt å si. Den er utrolig kjapp i forhold til windows sin. Viss pcèn din er treg til tider så bruk Ccleaner. Den bruker jeg ofte Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Jeg har i flere år nå brukt : Raxco's - Perfect Disk (defragmentering) PCTools - Registry Mechanic . CCleaner - noen ganger . Jobb laptoppens XP installasjon varte i 4 år uten å bli "kluttered" , føre det ble en full reinstallasjon i høst grunnet diskbytte. Endret 30. desember 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
miCro Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg har også veldig god erfaring med Perfect Disk, gjør jobben upåklagelig. Lenke til kommentar
60C Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 Glimrende Var mange gode svar her. Skal kaste meg rundt og prøve litt. Kanskje jeg kan få pc`en til å jobbe litt raskere. Takk for responsen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Jeg har laget meg noen bat-filer slik at PC-en blir defragmentert hver gang jeg starter den opp. Funker fint det, men maskinen kan virke treg de 2 - 3 første minuttene. Freebird... Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Kjører O & O Defrag noen ganger i måneden, men føler ikke at det hjelper noe særlig. Er Perfect Disk bedre? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Jeg brukte O & O Defrag tidligere, og det er utvilsomt også et meget bra program. Perfect Disc har generelt gjort det litt bedre i tester, men alt i alt er ikke forskjellen mellom de to programmene så veldig stor. Jeg tviler derfor på at du vil merke en stor forskjell ved å bytte til Perfect Disc. Hvis du defragmenterer såpass ofte som du gjør vil du ikke merke så stor forskjell på ytelsen. Det du gjør er å vedlikeholde systemet ditt, og da vil det aldri rekke å bli så fragmentert at det vil være store ytelsesforskjeller før og etter defragmentering, Det er jo også poenget med å defragmentere såpass ofte, altså å slippe å merke ytelsestapet en fragmentert disk gir. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 prøv IObit SmartDefrag ( = freeware ): http://www.iobit.com/iobitsmartdefrag.html?Str=download lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå