unfriendly Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg brukte nettopp diskbehandling i vista for å redusere en partisjon(D:), jeg reduserte den 25 gb Nå har den bare forsvunnet, kan jeg ha slettet den? Formålet var å øke WinRe(C:) som skriker etter mer plass hele tiden. Når jeg høyreklikker den i diskbehandling er det ikke mulig å velge "utvid", hva er galt? Lenke til kommentar
Anv Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 For å gjøre dette må du ha f.eks PartitionMagic e.l., alternativt kan du kopiere ut det du har på D og deretter fjerne hele D partisjonen, først da kan du øke størrelsen på C. D partisjonen starter fremdeles på samme plass og du kan dermed ikke øke C, den ekstra plassen du frigjorde fra D kunne ha vært brukt til en E partisjon f.eks. PartitionMagic e.l. kan flytte D disken lengre ut på disken men det gjør altså ikke Vista's innebygde funksjon. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Partition magic er ikke kompatibel med Vista. Paragon 8.5 derimot er safe . Lenke til kommentar
unfriendly Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Ok, men hva har skjedd her nå? jeg kommer meg ikke inn på D: for å kopiere det jeg har der. Jeg er rimelig sikker på at det jeg har ringet rundt på bildet er D: Lenke til kommentar
Anv Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Stemmer at Partition Magic ikke er kompatibel, bruker selv TrueImage for slike operasjoner. Dette er stort sett tryggere da man tar en backup (som man alltid skal gjøre) før slike operasjoner. Det blir noen ekstra operasjoner for å få det til men er sikkrere. Prøv å høyreklikke på partisjonen og se hvilke valg du får frem, dataene burde ikke være borte dersom du bare valgte resize. Endret 30. desember 2007 av Anvil Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 ser ut som du har fjerna D: ja Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Bare høyreklikk og gi den en ny føre dette ubrukt stasjonsbokstav , f.eks Z. Edit: Tror også Vistas resize krever reboot . Endret 30. desember 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
unfriendly Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) valgte bare "reduser volum" ja Får uansett disse alternativene pluss den feilmeldingen om jeg velger "egenskaper" eller "endre stasjonsbokstav..." har reboota flere ganger Endret 30. desember 2007 av unfriendly Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Prøv å endre stasjonsbokstav til noe annet enn D: Lenke til kommentar
Anv Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Hvilke valg får du dersom du høyreklikker i den grå sonen hvor det står Disk 1... Lenke til kommentar
unfriendly Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Men får jo den feilmeldingen når jeg velger å endre, etter å ha starta både diskbehandling og maskina på nytt Lenke til kommentar
unfriendly Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Får "egenskaper" og "hjelp". Men disk1 er en ekstern harddisk jeg har Lenke til kommentar
Anv Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Sjekk på Disk0 (blingset på skjermbildet) Siste tips er å høyreklikke på Diskbehandling i menyen til venstre, velg Oppdater og Skann disker på nytt. Endret 30. desember 2007 av Anvil Lenke til kommentar
unfriendly Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 samma alternativer på Disk0 og Oppdater og skann disker, hjalp ikke nei :/ Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Etter min erfaring går det ikke an å utvide C: uten videre. Selv om du har udistribuert plass, kan du ikke velge å utvide partisjonen. Det jeg måtte gjøre var å slette D: fullstendig. Da gikk det plutselig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå