Gå til innhold

BK: Hemnesberget i blått

HrSteen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du fikk vel en fin båttur da?

Du har slitt litt med det de fleste sliter med når det gjelder naturfotografi. Himmelen blir overeksponert for at det som er på bakken skal bli lyst nok. Det du kan gjøre er å ta bilde når sola ikke er så sterk. Dette er veldig vanskelig siden det er vel en 10 minutters periode på denne årstiden det er perfekt for fotografi. Personlig prøver jeg å unngå å ha altfor lange distanser i naturfotografi, i alle fall når det er flere forskjellige distanser som skal være med. da blir de lengst bak ofte uten kontraster osv. bildet blir vel og kanskje litt blått, kanskjen ikke feil hvitbalanse, men det er mangel på andre farger. jeg syns det du tok bildet av ble litt rart, også utsnittet. bildet blir litt rotete på grunn av fjellene i bakgrunn, og det høye "stupet" spesielt. du kunne for eksempel kommet deg nærmere tuppen. vide bilder ser veldig bra ut i naturfoto, men her syns jeg du tok med litt for lite himmel.

det er ikke et bilde jeg ville kjøpt og rammet inn på veggen, men det er et greit minne-bilde, og man kan tydelig se at det er fint der (man har jo fantasi også). jeg har selv tatt vare på bilder jeg har tatt på turer som jeg absolutt ikke syns er bra, men ser på de allikevel.

Lenke til kommentar

Turen var absolutt fin, høsten er spennede.

Det jeg prøvde meg på her var en nogenlunde jevn fordeling av lagene. Tanken var ca like mye himmel som sjø.

Blåfargen ble lagt på i etterkant siden originalen var rimelig grå, blåfargen hevet kontrasten noe, men ser nå i etterkant at det kan ha blitt for mye.

takk for god kritikk! trenger flere slike :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...