Sharkeyking Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Installasjon av Hitachi Deskstar 7K1000 1TB Hei! Min PCs spesifikasjoner: Windows XP MSI P965 Intel Core 2 Duo E6400 (2,13GHz) 2 GB DDR2 Corsair PC4200 Ekstern Harddisk: Seagate 250 GB Intern Harddisk: Samsung SpinPoint 250 GB P120S 7200rpm Hitachi Deskstar 7K1000 1TB SATA2, 32MB 7200RPM 19'' Samsung Syncmaster 920N LCD Skjerm In-Win C603 Midi Tower ATX sort Sony DVD-brenner AWG170AB2 Creative X-Fi XtremeMusic Gainward GeForce 7950GT 256mb Om: Jeg har nettopp kjøpt med ny intern harddisk. En Hitachi Deskstar 7K1000 1TB. Men får den ikke til å fungere som den skal. Har tenkt til å bruke Hitachien for lagring av data (musikk, filmer osv.), mens Samsungen skal kjøre operativ systemet og inneholde alle installerte programmer. Windows fungerer som det skal. Når jeg ser etter Hitachien i "Min datamaskin" finner jeg den ikke, men finner den i "Device Manager", hva er galt? Lurer egentlig på alt ifra montering i pcen til den er ferdig til bruk. Har gjort et forsøk på monteringen, men vet ikke om det er rett. Oppkobling: Vær av harddiskene er koblet til hovedkortet med en sata kabel hver, og en strøm kabel fra strøm forskyningen. Teori for løsning: Kan være noe med det å sette harddiskene i slave og master som er problemet. Hadde vært flott med en forklaring på dette punktet også. Bildene er kanskje til hjelp: (Mitt forsøk på montering, Hitachien er øverst, Samsungen er nederst) Håper at det er noen som kan løse mitt problem. Hvis det er noe som er uklart er det bare å spørre Endret 1. januar 2008 av Sharkeyking Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Du kan godt montere de med en åpning imellom for litt kjøling. Det er ingen master/slave på SATA. Hvordan er ting koblet? Ser hverken DVD eller Samsung'en i BIOS, og hadde ikke forventet å se Hitachi'en som Primary Master. Hva er egentlig problemet? Fungerer Windows? Da går du inn i Diskbehandling. Tips: Ikke bruk blitz når du skal fotografere skjerm. Lenke til kommentar
Sharkeyking Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Du kan godt montere de med en åpning imellom for litt kjøling.Det er ingen master/slave på SATA. Hvordan er ting koblet? Ser hverken DVD eller Samsung'en i BIOS, og hadde ikke forventet å se Hitachi'en som Primary Master. Hva er egentlig problemet? Fungerer Windows? Da går du inn i Diskbehandling. Tips: Ikke bruk blitz når du skal fotografere skjerm. Windows fungerer helt fint, men problemet er at Hitachien dukker opp i diskbehandling, men ikke i "min datamaskin", så kan ikke bruke harddisken til noe . Har noen en forklaring for hjelp til dette? Endret 1. januar 2008 av Sharkeyking Lenke til kommentar
Espen_^ Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Du kan godt montere de med en åpning imellom for litt kjøling.Det er ingen master/slave på SATA. Hvordan er ting koblet? Ser hverken DVD eller Samsung'en i BIOS, og hadde ikke forventet å se Hitachi'en som Primary Master. Hva er egentlig problemet? Fungerer Windows? Da går du inn i Diskbehandling. Tips: Ikke bruk blitz når du skal fotografere skjerm. Windows fungerer helt fint, men problemet er at Hitachien dukker opp i diskbehandling, men ikke i "min datamaskin", så kan ikke bruke harddisken til noe . Har noen en forklaring for hjelp til dette? Har du laget partisjoner og formatert den ? Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Hvis du allerede er i diskbehandling, så kan du velge hvilken stasjonsbokstav harddisken skal ha. Formater den om du ikke har gjort det, og så velg en ubrukt bokstav, så skulle den vel komme opp. Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 evt last ned gparted som er en linux live cd for partisjonering.. din side har en fin guid og programmet er gratis.. Lenke til kommentar
Sharkeyking Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 (endret) Haha, flotte greier. Fikk det til nå :!: Fant ut av hva jeg skulle gjøre med hjelp fra dere på forumet og denne siden her: http://x6.no/supportforum/index.php?showtopic=57346 Tusen takk for all hjelp Endret 1. januar 2008 av Sharkeyking Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå