12Anonym12 Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Nå er det hvertfall bestemt at jeg skal kjøpe ny stasjoner, mangler bare noen få kroner før dette skal bestilles, Men tenkte dere kunne se over det jeg har plukket ut og komentere hvis det er noe som er Bra/Dårlig.. Jeg bestiller fra to steder, mpx og Amentio for at da er alle varene på lager med en gang Her er hvertfall oppsettet: Det som skal kjøpes fra Amentio. Det som skal kjøpes fra MPX. Ser dette greit ut? Mvh Espen. Endret 30. desember 2007 av Espen56 Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 feil link, eller du har glemt å huke av for "lesbar for andre" Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Sorry for det, Men nå skal det funke. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 mpx funker, ikke amentio, og hvorfor ikke ha det i en felles vogn? Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Funker det nå da? xD, Sorry for alt detta tullet men xD... Har det i 2 vogner bare så det ble litt enklere å se prisen tilsammen.. Endret 30. desember 2007 av Espen56 Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) ser jo allright ut det der, men med dagens minnepriser ville jeg definitivt gått for 4 gig ram,og en Q6600 den koster omtrent det samme som prosessoren du har satt opp, gir kansje littegrann dårligere ytelse i noen av dagens spill, men om noen måneder vil du nok ikke angre edit: hvis du fortsatt har litt penger til overs da ville jeg definitivt lagt det i HK, det er viktig, skal jo binde all snaxen sammen Endret 30. desember 2007 av SirAmp Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Sån, da har jeg byttet til Q6600. Jeg vet det hadde vært kjekt med 4 gig ram men, vil det funke like bra med 2x disse ram brikkene. Så det blir 4gig?. Så nå at Hovedkortet har en annen sokkel en prosessoren, så må finne et annet hovedkort til ca samme pris Edit: Har også byttet hovedkort nå Endret 30. desember 2007 av Espen56 Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 tror det er bedre med 2 x 2gig, da har du dessuten senere muligheten for å oppgradere til 8, men får et godt 2x2 sett for ca 850 kroner, hva gjelder HK ville jeg absolutt lagt i litt mer penger, heller spart en uke eller 2 til... Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Nå har jeg oppgradert til 2x2gog ram. og bytta ut det hovedkortet som jeg hadde med et MSI P35 Neo3 hovedkort. prisen er å ca 8100,- og det skal helst ikke bli noe dyrere nå. Tror jeg da heller oppgraderer til sommeren med mer ram og bedre hovedkort. Ser oppsettet greit ut nå? Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Tar nok litt mer en, en uke eller to. Jeg er jo bare 14 år jeg tjener jo heller ingenting... Så prisen skal helst ikke gå over 8k, da får jeg heller oppgradere hovedkort senere Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 yep da ser det kjempeflott ut Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Det er bra , Og Tusen takk for all hjelpen jeg har fått av deg SirAmp. Det er veldig fint at du gidder å hjelpe meg. Er 99% sikker på at jeg kommer til å kjøpe dette oppsettet. Men før jeg bestemmer meg helt 100% om jeg kjøper dette oppsettet er det noen andre som har noen komentarer til dette? Mvh Espen Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Har to spm til xD. Burde jeg kjøre xp eller Vista? Og jeg har nå en hdd på 80gb som har Windows xp pro. Kan jeg da bare sette inn den i den nye pcn sammen med 500gb også formatere begge diskene når jeg har windows xp CD-en + koden?. Det vil ikke bli noen problemer med det? Også, Formaterte den bærbare til en i klassen fra Vista til xp. Så han har jo ikke vista på pcn sin lengre. så jeg kan sikkert få vista "koden" som var på hans bærbare til min pc. Men hvordan gjør jeg det når jeg ikke har Vista CD-en, men bare koden? Hvis du skjønte hva jeg mente da Edit: det ble vel 3 spm det Endret 30. desember 2007 av Espen56 Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 hvis du har XP så bruk det, vista er ikke verdt å betale for hvis du har XP, sikkert en god idè å bruke 80 gig'en som OS disk ja å formattere for noen andre ville jeg ikke gjort uten å være veeeldig sikker på hva jeg gjorde, og nedgradering av bærbar er ofte ikke så greit, fordi de bærbare som leveres med vista får man gjerne ikke XP drivere til... Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Det gikk helt greit å formatere hans bærbare.. Fant alle driverne som trengtes til nettverk, grafikk osv osv... Så den funker helt fint, den har bare 512mb ram så det gikk super tregt med vista... nå går den kjempefort. Men da kjører jeg xp da. Selvom da får jeg vel bare brukt 3,5 gig av ramen og ikke 4.. Men det er jo ikke store forskjellen. Men må nok spørre etter litt hjelp når jeg skal formatere begge diskene, for vet ikke hvordan jeg formaterer slik at den ene blir brukt til OS disk Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 ja, du kan heller kjøpe vista 64 når du får råd hva gjelder formattering av 80 gig disken er det kjempelett, du bare setter inn xp CD-en følger instruksjonene, så kommer du til hvor du vil installere, og får opp en liste over hardisker, og det står hvilke bokstaver du skal trykke på for å gjøre hva, det gjøres før noe i det hele tatt begynner (mens skjermen fortsatt er blå) Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Når du skal formatere inn på en disk, og haren annen i maskina som helst ikke skal røres, napper du ut strømmen til den som ikke skal ha OS på seg, så er det idiotsikkert Verre er det ikke. Fint at du skrur pc i så "ung" alder. Lærer mye av det! Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Okei, så jeg formaterer 80gb hdd min, det er greit det har jeg gjort før.. Også kobler jeg til 500gb hdd? er det på den måten du mener jeg skal gjøre det?. Hvis ikke jeg har forstått det helt feil da Men må man ikke "formatere" den andre diske også for å få brukt den da?, Trodde det jeg Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 stemmer 80 først, så når du har installert windows kobler du til 500'n, av og til kommer den rett opp i windows, andre ganger må du høyreklikke på min datamaskin og velge "manage" blir vel behandle eller noe på norsk velge hardisker og sette den igang, husker ikke hva valget er, men er ganske innlysende Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Okei Takk for al hjelpen av dere SirAmp og SvennAndre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå