Articfare Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Hei. Jeg synes jeg har veldig mye støv på rommet mitt, og da mener jeg veldig! På morgenen kan en hel støvsky komme når jeg reiser meg opp. Også samler støvet seg veldig fort og jeg må tørke støv av tv-skjermen min nesten hver tredje dag. Jeg støvsuger ganske ofte og støvtørker litt innimellom. For å gi et ledepinn til noe hjelp, har jeg dette rommet mitt: 19" LCD skjerm; en PC; en seng, en ekstern harddisk, en skriver (som egentlig er ødelagt); 20 modellfly; mens jeg hadde rundt 10 bamser fra barndommen, som var helt nedsnødd, som jeg tok bort for et par timer siden for å se om det minker støvet. Moren min mener det er pcen min som fører til støvet, siden det "tiltrekker seg støvet", men hvordan kan dette være mulig når diktatur søstra mi skal ha rommet til døren min lukket 24/7 og hvordan kan en pc støve mer enn 10 bamser. Håper på hjelp, blir helt psyket ut av støvet, spessielt på morgenen når sollyset kommer inn. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Heisann! Hvordan er luften generelt i rommet ditt - tett? Føler du at det er tett selv etter en omgang med støvsuging? Hvordan er rommet ditt bygget opp generelt - glava mellom vegger og tak? Spør din far om dette. Jeg har også mye elektroniske apparater i rommet mitt, men jeg vil si at litt støv på toppen av min LCD-skjerm er helt normalt. En ting til; er støvlaget veldig synlig hos deg selv etter en dag? Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Pcen tiltrekker seg da ikke så mye støv, jeg har ihvertfall aldri plaget av det. Bamser derimot, med mye pels kan samle opp litt, men hvis du støvsuger feks en gang i uka så skulle ikke det være noe problem. Selv har jeg det så og si "støvfritt" og støvsuger en gang i uka.. Har skinn sofa, faltvevd teppe samt glassdører på dvd hylla, så er ikke så mange steder hos meg støvet kan legge seg riktignok... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Årsaken til at PCen trekker til seg støv er viftene som kjøler den og sørger for sirkulasjon i kabinettet. Støvet som sådan er fiber fra klærne, sengetøyet og møblene dine samt døde hudseller fra okkupanten i rommet. Det eneste som hjelper er hyppig støvsuging. Noe annet som også kan hjelpe er en luftrenser samt å modde kabinettet med filter på innlufta slik at støvet stoppes opp uten at det sirkuleres rundt i rommet. Lenke til kommentar
Articfare Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 Heisann! Hvordan er luften generelt i rommet ditt - tett? Føler du at det er tett selv etter en omgang med støvsuging? Hvordan er rommet ditt bygget opp generelt - glava mellom vegger og tak? Spør din far om dette. Jeg har også mye elektroniske apparater i rommet mitt, men jeg vil si at litt støv på toppen av min LCD-skjerm er helt normalt. En ting til; er støvlaget veldig synlig hos deg selv etter en dag? Hvis jeg ikke har vinduet oppe er det veldig tett luft ja, men det er for det meste når sola kommer inn. Den er ikke så veldig tett etter støvsugingen nei. Har gipsvegger og kanskje standar 1980 ting, tror jeg. Men skal høre med faren min når jeg får tid. Det jeg merket nå er at et trekk jeg har over sengen min for å få den til å bli en "sofa", ga fra seg sinnsykt mye støv for litt siden, og nå har det meste lagt seg igjen. Min egen teori er da at bamsene har nedstøvet både dyna mi, gulvet og trekket, så når jeg står opp eller skal legge på trekket at det da kommer mye støv. Var lite støv på pcen min i stad, men når jeg tok fram trekket, merket jeg litt støv. Det er ikke synlig på avstand, men jeg kan se at det er en god del støv der. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Blafring med sengetøy eller overtrekk i litt ullen kvalitet lager mye støv samt at selve manøveren virvler opp en del, så det kan jo være en naturlig forklaring. Lenke til kommentar
Articfare Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 Legger ut noen bilder hvis det er til noen hjelp det også Sengetøyet er ganske gammelt, vet ikke helt sikker når det sist ble vasket eller banket, men skal få se å få gjort det snart. Som dere ser er pc-kabinettet oppe, men jeg kan vedde hele maskinen på at en pc ikke kan støve å forbanna mye. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Altså maskina produserer på ingen måte hybelkaniner, den bare sirkulerer det som ellerede er der, og det som blir sittende fast i kjøleribber og vifter er nettop støv som var i rommet allerede men som har satt seg fast i PCen. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Ikea kuren din som henger i taket samler kanskje litt støv? ellers hadde jeg satt på sidedør på kabinettet! Lenke til kommentar
Articfare Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Merker det har støvet en god del mindre etter at jeg tok vekk bamsene. Pcen har nesten vært støvfri i snart to dager. Det har heller ikke kommet noe støv på tastaturet som det vanligivs gjør og jeg kan ikke se noe støv på gulvet, som jeg vanligvis gjør etter 3-4 dager. Uansett, takker for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå