Gå til innhold

Crysis: Importere ting fra 3ds max til editoren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, Men vent på SDK da følger det med et verktøy som er utrolig lett og bruke for og importere fra 3D Max til Editoren. Har du prøvd med et prøve objekt feks. en boks eller lignende.

 

Hmm okei, nei har ikke prøvd med små objecter nei, bare store ting..

Lenke til kommentar
Kan du forklare stegene du tar? Det kan være flere ting du glemmer eller gjør galt :)

Har du .Ini filen? Har du husket og velge crytec shaderen i material editoren for objektet du prøver og eksportere? Hvilken versjon av max bruker du?

 

Har en ini fil ja, har ikke prøvd å velge det nei, har versjon 9. Det gikk med små objeckter som f.eks en boks, men når jeg prøvde med en ferdig laget bygning(er) jeg har lastet ned, fungerer det ikke..

Lenke til kommentar

Prøver du og eksportere flere ting på en gang? Er ikke sikker på om det fungerer. Alle objekter du eksporterer må ha noen av disse innstillingene:

post-100209-1199233182_thumb.jpg

 

De røde er ting du må ha på. Der de blå peker må du bare velge noe. Jeg bruker en annen .ini fil enn den som brukes som standard, slik at jeg kan velge de "materials" som er i sandbox2 i stedet for de gamle farcry "materials". Da slipper jeg og gå inn i material editoren i sandbox2 og gjøre om det.

 

Laster opp den og jeg. ta vare på den gamle. er ikke garantert at den fungerer. Gjør værtfall det hos meg.

CryExport.zip

 

Det kan hende at max kræsjer om du bruker textures. Mange har det problemet. Inkudert meg, men bare på en av to maskiner :confused: Si fra om det skjer. Man kan gå rundt det problemet og.

 

Bare husk at etter sdk'en blir sluppet, så gjelder ikke guiden lengre

Lenke til kommentar
Prøver du og eksportere flere ting på en gang? Er ikke sikker på om det fungerer. Alle objekter du eksporterer må ha noen av disse innstillingene:

post-100209-1199233182_thumb.jpg

 

De røde er ting du må ha på. Der de blå peker må du bare velge noe. Jeg bruker en annen .ini fil enn den som brukes som standard, slik at jeg kan velge de "materials" som er i sandbox2 i stedet for de gamle farcry "materials". Da slipper jeg og gå inn i material editoren i sandbox2 og gjøre om det.

 

Laster opp den og jeg. ta vare på den gamle. er ikke garantert at den fungerer. Gjør værtfall det hos meg.

CryExport.zip

 

Det kan hende at max kræsjer om du bruker textures. Mange har det problemet. Inkudert meg, men bare på en av to maskiner :confused: Si fra om det skjer. Man kan gå rundt det problemet og.

 

Bare husk at etter sdk'en blir sluppet, så gjelder ikke guiden lengre

 

Takk for hjelpen, har nok samme problemet forsatt dessverre, så jeg tror jeg bare kommer til å vente på den sdk'en ja

Lenke til kommentar

Om det bare er bygninger du snakker om, så skal det ikke ha noe og si om de er store eller små, så her er det noe galt. Om du vil, kan du sende meg en bygning du ikke får til, så skal jeg se om jeg får det til noe. Får ikke testet noe før i morgen en gang. Det blir enklere med sdk'en, men den er ikke nødvendig for bare bygninger

Lenke til kommentar
Om det bare er bygninger du snakker om, så skal det ikke ha noe og si om de er store eller små, så her er det noe galt. Om du vil, kan du sende meg en bygning du ikke får til, så skal jeg se om jeg får det til noe. Får ikke testet noe før i morgen en gang. Det blir enklere med sdk'en, men den er ikke nødvendig for bare bygninger

 

Har prøvd med flere, men her er 2 ihvertfall. Kan jo se om du får det til.

 

bygninger.zip

Lenke til kommentar

Heh kan bare si at du liker og bruke polygoner på bygninger, 35K på Skyskraperen... :p, Jeg fikk den ned til 22K og alt er nå i .cgf format, men matriale får du vente på til SDK er ute. Jeg har bare tilgang på CE2 Exporter, Ikke hele SDK så jeg får ikke laga material for deg.

 

 

 

{Filer Fjernet}

Endret av Surmoth
Lenke til kommentar
Heh kan bare si at du liker og bruke polygoner på bygninger, 35K på Skyskraperen... :p, Jeg fikk den ned til 22K og alt er nå i .cgf format, men matriale får du vente på til SDK er ute. Jeg har bare tilgang på CE2 Exporter, Ikke hele SDK så jeg får ikke laga material for deg.

 

Takk takk, bra noen får det til. Nå var det ikke sånn at jeg skulle ha akkurat de bygningene inn da, men det hele er egentlig bare for å teste å se om jeg får inn bygninger i det hele tatt, og så lenge det funker, kan det hende jeg lager noen by maps etterhvert :p

 

Hadde det ikke vært fett med "GTA: Crysis" ? :p Jeg er alerede i gang! (neida.. :p)

 

post-106430-1199479009_thumb.jpg

post-106430-1199479096_thumb.jpg

post-106430-1199479020_thumb.jpg

Lenke til kommentar
haha, ikke værts, mrLG :p

har alltid hatt lyst til å lage modeller selv men har alrdi giddet å sitte meg inn i det, det ser så voldsomt avansert og tidskrevende ut :whistle:

 

Hehe, sånne store bygninger som det er vel ikke så vanskelig å lage .. sikkert.., kommer ikke til å lage noen jeg heller, men muligens laste ned bygninger andre har laget og importere det i crysis ..det er ikke så vanskelig :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...