Gå til innhold

Minne oppgradering til Dell XPS m1530

Yuri555

Anbefalte innlegg

Har bestilt Dell XPS m1530 og venter den snart.

Men har bestemt meg for og hive i 4gb minne med en gang , da Dell sine oppgraderings priser er latterlig dyre.

Vil jeg kjøpe selv og montere.

Probleme mitt er at jeg ikke har spesielt mye kunnskaper om Minne til bærbare maskiner , samt hva som er greiest.

Noen som har noen eksempler som er bra , blir jo 2x2gb brikker antar jeg.

Er det noe mulighet for og overclocke ram ? , om man kjøper raskere ram enn PC5300 / 667mhz ?

på forhånd takk

Endret av Yuri555
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det du i hvert fall vet at det er "2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]" som følger med laptoppen.

I tillegg siden det er en laptop antar jeg det er snakk om SO-DIMM brikker og det er generellt bare 2 minne slotter på laptop hovedkortene.

Du bør altså være på jakt etter DDR2 SO-DIMM Brikker på 667MHz (PC5300).

Lenke til kommentar
Er det noe mulighet for og overclocke ram ? , om man kjøper raskere ram enn PC5300 / 667mhz ?

Joda det går forsåvidt an å kjøpe PC6400 brikker, men det er liten vits i med mindre man også har tenkt å overklokke FSB hastigheten til CPU'en. Det er nok generelt en dårlig ide å overklokke noe som helst i en bærbar da kjølingen er på et absolutt minimum, i tillegg til at batteriforbruket ditt går til værs. Attpåtil er det nok begrenset med innstillinger til overklokking i BIOS'en. Da vil jeg nok heller anbefale deg å kjøpe PC5300 med gode (les lave) timings, 4-4-4-12 eller lavere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...