Yuri555 Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Har bestilt Dell XPS m1530 og venter den snart. Men har bestemt meg for og hive i 4gb minne med en gang , da Dell sine oppgraderings priser er latterlig dyre. Vil jeg kjøpe selv og montere. Probleme mitt er at jeg ikke har spesielt mye kunnskaper om Minne til bærbare maskiner , samt hva som er greiest. Noen som har noen eksempler som er bra , blir jo 2x2gb brikker antar jeg. Er det noe mulighet for og overclocke ram ? , om man kjøper raskere ram enn PC5300 / 667mhz ? på forhånd takk Endret 30. desember 2007 av Yuri555 Lenke til kommentar
Tinkerer Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Vel, det du i hvert fall vet at det er "2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]" som følger med laptoppen. I tillegg siden det er en laptop antar jeg det er snakk om SO-DIMM brikker og det er generellt bare 2 minne slotter på laptop hovedkortene. Du bør altså være på jakt etter DDR2 SO-DIMM Brikker på 667MHz (PC5300). Lenke til kommentar
Tinkerer Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Er det noe mulighet for og overclocke ram ? , om man kjøper raskere ram enn PC5300 / 667mhz ? Joda det går forsåvidt an å kjøpe PC6400 brikker, men det er liten vits i med mindre man også har tenkt å overklokke FSB hastigheten til CPU'en. Det er nok generelt en dårlig ide å overklokke noe som helst i en bærbar da kjølingen er på et absolutt minimum, i tillegg til at batteriforbruket ditt går til værs. Attpåtil er det nok begrenset med innstillinger til overklokking i BIOS'en. Da vil jeg nok heller anbefale deg å kjøpe PC5300 med gode (les lave) timings, 4-4-4-12 eller lavere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå