almond Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Hei, Har en gammel maskin med hovedkort ABIT KD7-G, AMD Athlon 2400+ og 1gb ram. Prøver å få installert XP på den, men installasjonen henger seg og stopper mellom "e" og "s" i "Installing Devices" Får ingen feilmelding den bare stopper. Idag oppgraderte jeg BIOS til det nyeste mulig for denne maskinen, men den henger seg fortsatt på samme sted i installasjonen. Jeg har også prøvd med to forskjellige XP CD-er og lisenser. Noen som har løsninger til dette problemet? eller hva problemet kan være? Endret 30. desember 2007 av Carlba Lenke til kommentar
almond Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 Bare si ifra hvis jeg skal spesifisere noe mer. Hadde virkelig vært takknemlig for litt hjelp her, kommer ikke fram til hva som kan være problemet. Lenke til kommentar
uff-bjert Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Slikt er typisk ved minnefeil. Forsøk med en annen minne brikke, eller forsøk ta ut en av minnebrikkene om du har to. Forsøk i så fall dette med en om gangen, om den ene ikke funker. har du tilgang på f eks ultimate bootcd, kjør memtest fra den. Lykke til! Lenke til kommentar
almond Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 Hadde 3 minnebrikker i, har nå prøvd alle individuelt også kombinasjoner av 2. Ingenting fungerte. Fant fram noen andre minnebrikker som jeg vet fungerer med XP, men det hjalp ikke. Faktisk så stoppet installasjonen tidligere og tidligere hver gang. Andre ideer? :s Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 (endret) Last ned. http://www.ultimatebootcd.com/ Sett korrekt spenning og timings i bios. Boot velg memtest86+ 1.70 Ved feil test 1 og 1 brikke. Sjekk temp bios rengjøre vifter på alt. Ha bare i 1 hdd. Kjør hdd tester. Low level format for og skrive over alt på disken også bootsector. Psu kan det være. Ut med alt du ikke trenger. Teste skjermkort annen pc. Bare noen forslag for det er mest sansynlig en hardwarefeil. Disable alt du ikke trenger i bios. Speninnger ikke auto sett manuelt i bios. Endret 31. desember 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Hva er installert i maskinen i ettertid? Trådløs nettverkskort? TV-kort? Kortleser? Eller noe andre forandringer av HW-config? SATA-disk som bootdisk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå