Gå til innhold

SE w960i. Bra eller dårlig?

starbuss

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som jeg liker med W960 er at den har en veldig bra mp3spiller ift visning av grafikk, coverflow og annet.

8 GB er kjekt men siden minnekort er såpass billige om dagen og kapasiteten er stor, vil innebygd minne bli mindre viktig.

Som en annen person sier her, så ville jeg heller gått for W910. Du får ganske mye av det samme og W910 er mye mindre.

Lenke til kommentar
Det som jeg liker med W960 er at den har en veldig bra mp3spiller ift visning av grafikk, coverflow og annet.

8 GB er kjekt men siden minnekort er såpass billige om dagen og kapasiteten er stor, vil innebygd minne bli mindre viktig.

Som en annen person sier her, så ville jeg heller gått for W910. Du får ganske mye av det samme og W910 er mye mindre.

Bryr meg ikkje så masse om mp3, men den er no grei å ha.

Men tenker at denne er nyere og dermed bedre enn w910. Den er vel ikkje så stor??

Korleis fungere dette med berøringsskjerm??

Lenke til kommentar

Bryr meg ikkje så masse om mp3, men den er no grei å ha.

Men tenker at denne er nyere og dermed bedre enn w910. Den er vel ikkje så stor??

Korleis fungere dette med berøringsskjerm??

JO, den er så stor.

Trykkskjermen fungerer greit nok den, men bare fordi den er nyere enn w910, betyr det ikke at den er bedre.

Hvis du ikke bryr deg så mye om mp3, og må han en slik type,telefon(UIQ, touchskjerm etc.), så kjøper du SE P1i, det er en veldig bra telefon som har cirka samme størrelse, men MYE bedre kvalitetsfølelse.

Endret av Imposter
Lenke til kommentar

Det hele avhenger av hva som er viktig for deg. Det nyeste er ikke nødvendig det beste.

Hvis forholdet mellom pris/nytte er viktig for deg f. eks så ville jeg aldri ha kjøpt W960. I mine øyne er W960 kun en liten oppgradering fra W950. Og tiil den prisen er den ikke verdt det.

Jeg ser at W910 med Tele2 binding får den ned i 2400,- og det er en svært god pris. Men går man for W910 så nedprioriterer man kamera.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Dette innlegget er muligens OT, men likevel...

Jeg har idag forgjengeren, W950, og jeg skal si litt om hvorfor jeg ikke ønsker meg en W960. De viktigste forskjellene mellom de to er 8GB/4GB, kamera og WiFi. (Tror jeg.)

8 GB minne høres imponerende ut, men siden ingen av de to har plass til minnekort mister du mye fleksibilitet. Hvis du har lyst til å bytte musikk i en fei er det SÅ mye lettere å ta ut et 4GB-minnekort og sette i et nytt. Du trenger ikke noe jalla-software á la (nei forresten, nyttårsforsettet mitt er å la apple-folka i fred) for å bytte musikk, siden telefonen dukker opp som en harddisk på PCen, men det tar likevel litt tid å flytte 8 GB med musikkfiler.

Begge er smarttelefoner, på godt og vondt. Ulempen er at smarttelefoner i daglig bruk er trege, særlig sms-funksjonen i W950 er vanvittig treg. Menyene er i grunnen ok, men noen funksjoner er gjemt lang inne i menystrukturen. Min W880i er mye kjappere i daglig bruk, også fordi den har navigasjonstast.

Jeg savner som sagt navigasjonstast, men det er smak og behag. Pekepinnen er god nok den, men å skrive sms på bussen er en prøvelse, særlig siden det knøttlille (virtuelle) tastasturet er vanskelig å treffe med pekepinnen. Husk at en telefon med navigasjonstast kan brukes med én hånd, mens en W950 ofte krever begge hendene dine.

Trykkfølsom skjerm er greitt nok, men jeg håper at W960 har fått automatisk tastelås. Liggende løst i jakkelomma klarte faenskapet (W950) å ringe 112 på egen hånd, får håpe at det ikke ble satt i gang leteaksjon av den grunn.

Alt i alt har jeg ikke noen dårlige følelser overfor W960, men jeg ligger ikke akkurat våken om natten og drømmer om den. Har du lyst på den , så kjøp den, men det er mye annet som gjør vel så god nytte, f.eks en W890 med et par ekstra 4 GB minnekort.

Edit: skrivefeil og noen presiseringer.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
Dette innlegget er muligens OT, men likevel...

8 GB minne høres imponerende ut, men siden ingen av de to har plass til minnekort mister du mye fleksibilitet. Hvis du har lyst til å bytte musikk i en fei er det SÅ mye lettere å ta ut et 4GB-minnekort og sette i et nytt. Du trenger ikke noe jalla-software á la (nei forresten, nyttårsforsettet mitt er å la apple-folka i fred) for å bytte musikk, siden telefonen dukker opp som en harddisk på PCen, men det tar likevel litt tid å flytte 8 GB med musikkfiler.

Begge er smarttelefoner, på godt og vondt. Ulempen er at smarttelefoner i daglig bruk er trege, særlig sms-funksjonen i W950 er vanvittig treg. Menyene er i grunnen ok, men noen funksjoner er gjemt lang inne i menystrukturen. Min W880i er mye kjappere i daglig bruk, også fordi den har navigasjonstast.

Jeg savner som sagt navigasjonstast, men det er smak og behag. Pekepinnen er god nok den, men å skrive sms på bussen er en prøvelse, særlig siden det knøttlille (virtuelle) tastasturet er vanskelig å treffe med pekepinnen. Husk at en telefon med navigasjonstast kan brukes med én hånd, mens en W950 ofte krever begge hendene dine.

Trykkfølsom skjerm er greitt nok, men jeg håper at W960 har fått automatisk tastelås. Liggende løst i jakkelomma klarte faenskapet (W950) å ringe 112 på egen hånd, får håpe at det ikke ble satt i gang leteaksjon av den grunn.

Alt i alt har jeg ikke noen dårlige følelser overfor W960, men jeg ligger ikke akkurat våken om natten og drømmer om den. Har du lyst på den , så kjøp den, men det er mye annet som gjør vel så god nytte, f.eks en W890 med et par ekstra 4 GB minnekort.

Edit: skrivefeil og noen presiseringer.

Hei. Du kan jo prøve å låse tastene på en hvilken som helst mobiltelefon og deretter taste 112. Så kanskje du lærer noe nytt? Tror ikke automatisk tastelås, noe jeg er rimelig sikker på at w950 innehar, løser problemet du beskriver.

Videre kan jeg nevne at SE's UIQ telefoner ikke er tregere enn andre smarttelefoner. Å skrive en sms tar under 2 sekunder ifra du trykker på ikonet "skriv ny sms", men det forutsetter at du lar sms-programmet ligge i minnet, og ikke avslutter det etter bruk. Dette er ikke noe problem på w950, og garantert ikke noe problem på w960 som innehar det doble internminnet.

Videre kan du lage snarveier på standbyskjermen, slik at du kan nå de mest brukte funksjonene bare med ett trykk. Og skulle det være noen tvil: Trykkfølsom skjerm er en stor fordel, og lar deg jobbe enklere og raskere, uansett hva du måtte foreta deg.

Lenke til kommentar
Jeg har idag forgjengeren, W950, og jeg skal si litt om hvorfor jeg ikke ønsker meg en W960. De viktigste forskjellene mellom de to er 8GB/4GB, kamera og WiFi. (Tror jeg.)

Har selv forgjengeren W950, og det er flere forskjeller enn du nevner her, men..

W960 er jeg heller ikke imponert over.

UIQ pr idag er ikke det beste, og W960 er raskere enn forgjengeren pga mer RAM,

, men jeg vil tro at den er ennå mindre brukervennlig i det daglige da tilbaketasten er vekk ved siden av jog-dialen på siden.

Så spørsmålet er om du trenger en smart telefon, de færreste gjør det, og

trenger du det IKKE, får du en raskere, mindre og mye mer brukervennlig model.

Mitt tips er å se på W910, eller vente en mnd å kjøpe W890i.

Godt nytt år!

Lenke til kommentar
må si at w960 har wifi det har ikke w910..

Korrekt, men har man bruk for det?

Noen har bruk for det, andre ikke. Jeg bruker wifi i mobilen når jeg er på reise i utlandet for å unngå astronomiske mobilregninger men ellers blir det mest edge/3G/HSDPA.

Noen har bruk for det ja, men hovedspørsmålet er om trådstarter trenger det. Jeg har brukt P1 en del, og merket at wifi var nyttig av og til, men stort sett aldri. Det virker ikke som trådstarter skal bruke telefonen for arbeidsverktøy til eksempel.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
må si at w960 har wifi det har ikke w910..

Korrekt, men har man bruk for det?

Noen har bruk for det, andre ikke. Jeg bruker wifi i mobilen når jeg er på reise i utlandet for å unngå astronomiske mobilregninger men ellers blir det mest edge/3G/HSDPA.

Noen har bruk for det ja, men hovedspørsmålet er om trådstarter trenger det. Jeg har brukt P1 en del, og merket at wifi var nyttig av og til, men stort sett aldri. Det virker ikke som trådstarter skal bruke telefonen for arbeidsverktøy til eksempel.

Enig, spørs hva man har bruk for. Samtidig: Om man får øynene opp for WiFi-funksjonen, klarer man seg neppe uten seinere. Den er essensiell for meg i og med at den betyr at jeg surfer og bruker e-post gratis både i inn- og utland, og også i eget hjem. Å ha tilgang til verden gratis, det er verdt noen tusen for meg.

Jan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...