Gå til innhold

hjelp ang Olympus mju 1000 og andre kameraer

Anbefalte innlegg

Jeg er nybegynner i kompaktkamera bruk. Har lest en del tester i romjula, da jeg fikk penger til jul for å endelig føle meg litt moderne på duppeditt-fronten. Jeg trenger et kamera som er brukervennlig, har god billedkvalitet (selvsagt), bra design og ikke altfor klumpete og stor (har små hender og tynne fingre), i tillegg vil fotobruken dreie seg om festbruk/innendørs, feriefoto, familie, venner etc. Har jo lyst på et godt kamera med litt finesser, da jeg håper at det skal holde til mitt bruk en god stund fremover. Har lagt meg på en maxpris på 2.500kr (da helst med minnebrikke).

På bakgrunn av de ulike testene jeg har lest sto valget mellom Canon ixus 950is, samsung NV8 og Fujifilm finepix f40fd.

Utålmodig som jeg er dro jeg til en elektrokjede i romjula, da jeg hadde håpet på å få kamera i bruk til nyttårsaften. Problemet var at de ikke hadde noen av mine forhåndsvalgte kameraer. Jeg ble anbefalt å kjøpe Olympus mju 1000 (10mp og en haug med finesser), da det, i følge selger, var et like godt kamera som de jeg hadde tenkt på, men at det i tillegg var støt- og vannsikkert. Prisen på herligheten var satt ned fra kr. 3.300,- til 2.500,- med 1GB minnebrikke på kjøpet. Et meget godt kjøp, fikk jeg vite. Jeg stilte en haug med spm om ulike finesser på kameraet som visstnok er av betydning nå en skal ut å handle (følte meg veldig lærd der jeg sto uten å egentlig vite hva jeg spurte etter... hehe).