sstians Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Skulle prøve tåkelysene her en dag og merket at jeg ikke fikk tåkelys symbolet i dashbordet. Sist jeg prøvde de lyste begge to og jeg fikk lys i dashbordet. Nå er det svart over alt. Er det pærene som er ferdig da, eller er det en mulighet for at det er sikringen som er gåen? Og stemmer det at det er en 25 ampere sikring som skal brukes? Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Før det første er det alltid greit om du skriver hvilken bil det gjelder. Om det er sikringen som er ødelagt må du vel nesten sjekke. Er hele dashbordet svart, eller bare kjøreinstrumentene? Lenke til kommentar
sstians Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Beklager, det er en Renault Laguna 95 "combisedan" eller hva det nå enn er.. hehe.. Neida, det er kun symbolet til tåkelysene foran jeg ikke får på. Jeg sjekket sikringen (visuelt) den så helt fin ut, altså ikke brudd i den. (hesteskosikring) Endret 30. desember 2007 av sstians Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Tåkelysene slår seg på? (utenpå bilen) Lenke til kommentar
sstians Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Nope, de er mørkelagt. Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Da får du sjekke sikringene og komme tilbake når det er gjort:) Lenke til kommentar
sstians Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Får kjøre på en bensinstasjon og se om de har sikring der.. Ser ut til at det er en 25 ampere sikring. Syns det hørtes mye ut.. men men .. Hva vet jeg Lenke til kommentar
Del1 Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Nå er ikke jeg så veldig bilteknisk, men er ikke tåkelys ulovlig i Norge? Altså, ekstra lys enn de vi har. :S Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Tåkeslys er lov i kombinasjon med parklys før skumring, altså når det er lyst ute. Det pleier å stå på insiden av dekselet til sikringene hva type sikring som skal hvor sstians. Det står også på sikringen som er røket hvor mange amp den er. Lenke til kommentar
sstians Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Da har jeg skiftet sikringen men de er fremdels svart.. Ja, det var en 25 ampere. Men syns de er rart at jeg ikke får noe symbol i dashbordet hvis det er pærene som er røket. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Prøv å bytt pærene da, eller så kan du se om det er spenning fram til pærene. Det er vel det enkelste for å finne feilen. Lenke til kommentar
sstians Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Har en misstanke om at jeg må ha bilen på bokk hvis jeg må skifte pærene. Tror ikke jeg kommer til på fremsiden. :S Noen som har erfaring med Renault? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Har en misstanke om at jeg må ha bilen på bokk hvis jeg må skifte pærene. Tror ikke jeg kommer til på fremsiden. :S Noen som har erfaring med Renault? Du kan vel svinge maks til venstre, deretter løsne innerskjermen, og da skal du vel komme ganske greit til? Hvor i landet bor du? Lenke til kommentar
sstians Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Ja det er jo kanskje en mulighet. Jeg bor i Tromsø, men skal flytte til Stavanger nå i mars. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Du sjekker vel med hovedlysbryter i posisjon parklys eller fullt lys? Ofte virker ikke tåkelysene når hovedlysbryter står i AV-stilling, og kjørelysene er på. Siden hverken lysene eller indikatorlampe lyser, ville jeg begynt med å sjekke bryteren til tåkelysene. Lenke til kommentar
sstians Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Jeg har prøvd alle kombinasjoner, får kun symbollyset til tåkelyset bak på. Endret 30. desember 2007 av sstians Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Regner med det er et rele til tåkelysene, har du sjekket at dette virker? Ellers kan det jo være bryteren eller kablene til den som er gått. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Tåkeslys er lov i kombinasjon med parklys før skumring, altså når det er lyst ute. Det hadde vært interessant med en link til den bestemmelsen du framsetter her. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 http://www.vegvesen.no/sikkerbil/lys_3.stm Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 http://www.vegvesen.no/sikkerbil/lys_3.stm Dette er ingen link til en bestemmelse, men KUN til et utsagn. Hvor i lovverket finner du dekning for påstanden din? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå