Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tåkelys lyser ikke

sstians

Anbefalte innlegg

Skulle prøve tåkelysene her en dag og merket at jeg ikke fikk tåkelys symbolet i dashbordet. Sist jeg prøvde de lyste begge to og jeg fikk lys i dashbordet. Nå er det svart over alt. Er det pærene som er ferdig da, eller er det en mulighet for at det er sikringen som er gåen? Og stemmer det at det er en 25 ampere sikring som skal brukes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager, det er en Renault Laguna 95 "combisedan" eller hva det nå enn er.. hehe.. Neida, det er kun symbolet til tåkelysene foran jeg ikke får på. Jeg sjekket sikringen (visuelt) den så helt fin ut, altså ikke brudd i den. (hesteskosikring)

Endret av sstians
Lenke til kommentar

Tåkeslys er lov i kombinasjon med parklys før skumring, altså når det er lyst ute. Det pleier å stå på insiden av dekselet til sikringene hva type sikring som skal hvor sstians. Det står også på sikringen som er røket hvor mange amp den er.

Lenke til kommentar
Har en misstanke om at jeg må ha bilen på bokk hvis jeg må skifte pærene. Tror ikke jeg kommer til på fremsiden. :S Noen som har erfaring med Renault?

Du kan vel svinge maks til venstre, deretter løsne innerskjermen, og da skal du vel komme ganske greit til?

Hvor i landet bor du?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Du sjekker vel med hovedlysbryter i posisjon parklys eller fullt lys? Ofte virker ikke tåkelysene når hovedlysbryter står i AV-stilling, og kjørelysene er på. Siden hverken lysene eller indikatorlampe lyser, ville jeg begynt med å sjekke bryteren til tåkelysene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...