Gå til innhold

Hvordan ta gode bilder av hester?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nå vært et par ganger i stallen med mitt Canon 350D kamera og prøvd å ta bilder av hester, men det har alltid vært stygt vær så jeg måtte ta bilder inne. Det som skjer da er som oftest at bildene blir for mørke eller uklare. Jeg vet jo ikke hvordan det blir når jeg skal ta bilder ute, men jeg kan jo spørre like vell om dere har noen gode tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pass på at kamera ikke er i makro modus. Sjekk instillingene. Er det lys i stallen? Vårt kamera har instilling for å kompensere for glødepærer (slik at bildet ikke blir for gult).

Du kan ta bilder i mørket som blir lyse som dagen bare du skrur opp lukker-tiden. Så lenge det ikke er noe særlig bevegelse... Hestene står vel nogenlunde stille i blandt..

Lenke til kommentar
Pass på at kamera ikke er i makro modus. Sjekk instillingene. Er det lys i stallen? Vårt kamera har instilling for å kompensere for glødepærer (slik at bildet ikke blir for gult).

Du kan ta bilder i mørket som blir lyse som dagen bare du skrur opp lukker-tiden. Så lenge det ikke er noe særlig bevegelse... Hestene står vel nogenlunde stille i blandt..

Har lyst å ta bilder av dem i bevegelse. Har tatt noen bilder inne i stallen og de blir fine de, men jeg har lyst å ta bilder enten når de løper løs i ridehuset eller når de blir ridd osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...