Gå til innhold

Hva er de dårligste film-oppfølgerne du har sett, og hvorfor?

vikingkylling

Anbefalte innlegg

Vi vet alle at oppfølgere suger noe innmari, så jeg tenkte det kunne være morsomt å finne ut hvilke som virkelig skiller seg ut fra mengden ved å være så dårlige at man skjemmes av å i det hele tatt ha sett den. Om du faktisk eier filmen i tillegg bør du kanskje la være å si det... :D Dette dreier seg i hovedsak om filmer.

Advarsel! Det går helt fint å spolere handlingen da disse filmene ikke er verdt platen de kommer på engang. Om du har lyst til å se en av disse, styr unna! :D Om du absolutt må, les tittelen og styr unna resten.

Mine beste (verste?) stinkere:

* Silent Night, Deadly Night 2: Den første var grei nok, og handler kort sagt om en gærning som går rundt i nissedrakt og "straffer" de slemme. (dvs dreper de på svært brutalt vis). Mildt sagt. Problemet med oppfølgeren er at de første førti minuttene bare er klipp fra den første filmen blandet med en og annen liten scene der broren til han i den første snakker med en psykiater, før han til slutt går amok og dreper alle han ser uten noe særlig grunn. Han har ikke engang nissedrakt, og hvor er snøen og juledekorasjonene? Denne filmen har så lite med den forrige å gjøre at jeg lurer på om de i det hele tatt har sett den. De må jo det siden det er så mange klipp fra den første her (du trenger ikke engang se den første da den er gjenfortalt fra start til slutt her), så jeg aner ikke hva de har tenkt på. Styr unna! For å virkelig drite seg ut er det en nissearm med øks på coveret, med teksten "He knows you have been naughty!" eller noe sånt. (har den ikke foran meg av naturlige årsaker). For øvrig har de laget fem filmer i serien så langt, og det går rykter om en remake av den første neste år. Huff og huff.

* Darkman 2: Igjen, den første var faktisk veldig bra. Denne derimot har ingenting med den forrige å gjøre. Den første skuffelsen er jo selvsagt at Darkman lagde kunstig hud for å skjule den ødelagte huden sin, og kan se ut som hvem han vil. På slutten av den første forsvinner han i en folkemenge, og da han snur seg rundt ser vi Bruce Campbell. (jeg er en stor fan av ham, bare så det er sagt). I oppfølgeren måter vi derimot han fyren som spilte mumien i The Mummy (Woosloo, tror jeg han het). Han er ikke akkurat en bra skuespiller, men med et slikt "manus" gjør det ikke noe. Ærlig talt husker jeg fint lite av handlingen, da jeg ikke er sikker på at det er noe. Skurken fra den første er tilbake, så Darkman må ta hevn eller noe sånt. Eller han tar hevn over Darkman, eller hva det nå var. Dere skjønner hvor jeg vil. Den første er genial, den andre.... huff, nei. Og de lagde faktisk en tredje, men jeg har ikke engang tenkt å vurdere den.

* Texas Chainsaw Massacre 2: Neida, ikke "The Beginning. Den andre filmen, oppfølgeren til den originale med Gunnar Hansen som Leatherface og alt det der. Denne har Dennis Hopper som en gærning som prøver å ta hevn over Leatherface og familien hans av en eller annen grunn. Tror de drepte broren hans, men jeg kan ta feil. På slutten har Dennis Hopper en motorsag i hver hånd og sloss mot Leatherface (også han med motorsag). Resten av filmen er rent makkverk. Om du klarer å se hele bare for å få den ganske spesielle kampen, gratulerer. Alle dere andre bør enten styre unna eller spole frem til den kampen og glemme resten.

* Hellraiser 4: Bloodlines: Den første er genial, de to neste brukbare, og den fjerde... la oss bare si Pinhead In Space så har vi det gående. Denne skjiten foregår over tre forskjellige tidsperioder, så det er vel teknisk sett tre filmer i ett. Sier vel sitt at ingen av dem er bra nok til å bli en hel film, så i stedet for tre stinkere hver for seg får vi tre stinkere samlet i en diger haug med dritt. Elendig makkverk, for å si det mildt.

* Jason Goes To Hell: The Final Friday: Hvor skal vi begynne? Jason blir drept i begynnelsen. Idiot spiser hjertet hans. Jason tar over kroppen hans og hopper videre fra kropp til kropp gjennom hele filmen, så vi vet egentlig aldri hvem Jason egentlig er. Bortsett fra at det kunne muligens ha blitt kult, men i stedet er det så sinnsykt lett å se hvem som ikke oppfører seg normalt at det bare blir dumt. Vi sitter igjen med en Fredag 13de film uten Jason. Legg til en elendig historie selv til Fredag 13de å være, og skuespillere de fant på gaten, så sier det seg selv at man har en stinker av øverste klasse. Eller nederste klasse, alt ettersom.

* Halloween 3: Seasons of the Witch: Hva har denne egentlig med Halloween å gjøre? De er ikke i Haddonfield. Michael Meyers er ikke med. Det er ikke engang en av slektningene hans med, og den eneste koblingen med Halloween er noen karnevalsmasker, som til og med er magiske om jeg ikke husker feil. Drittfilm.

* Halloween 6; Curse of Michael Meyers: Michael Meyers er med igjen, men han burde ha vært smart nok til å la være. Handlingen er kort sagt at Jamie (fra del fire og fem) blir kidnappet av tilhengerne til Michael, blir voldtatt av ham, får et barn med ham og stikker av. Michael Meyers tar opp jakten på henne, og resten sier seg selv. Litt morsomt at han som spilte mannen til Phoebe i Friends er med, da jeg bare kjenner ham fra komedier. Dessverre kan selv han ikke redde dette mølet.

* Teenage Mutant Ninja Turtles III: Hvor skal vi begynne? Først strevde de mot Shredder og fotklanen. Så slet de virkelig mot Shredder, mutanter, fotklanen og til sist Super Shredder. I tredje... drar de flere hundre år tilbake til Japan og sloss mot en brite? Øh, jaha? Null mutanter, null fotklan, null humor, null historie og så videre og så videre og så videre. Jeg skjønner hvorfor det tok mange år å lage en fjerde film. Den ble heldigvis utrolig bra, men denne holdt på å ødelegge franchisen helt alene.

* Superman 4: Lex finner en del av håret til Supermnn, kloner ham og lager en ond versjon av Superman. Resten av filmen er stor sett Superman og klonen som denger løs på hverandre uten noe særlig mål og mening (så vidt jeg husker). Jeg er en stor fan av Superman, men denne ble nesten for mye for meg. Jeg tar heller Batman-filmen med Adam West / Burt Young i reprise noen ganger i stedet for å vurdere denne igjen. Det sier jo litt. ("It happened at sea. C. C as in Catwoman!" "Yes, and the shark was pulling my leg. Pulling my leg, as in joke. The Joker!" og så videre...) :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi vet alle at oppfølgere suger noe innmari

Jeg visste ikke at filmer som Aliens, Gudfaren 2, Star Wars V, Indiana Jones 3, Spiderman 2 etc. sugde noe jævlig....

Personlig holder jeg meg langt unna oppfølgere som folk sier gjør orginalen til skamme, men Batman & Robin måtte jeg bare se. Makan til ufrivillig morsom møkkafilm er det lenge siden jeg har lidd meg igjennom.

Lenke til kommentar
Politiskolen 7. Alt det som faktisk var bra i 1. filmen er blitt pint ut i 6 andre filmer og syvern er den desidert dårligste.

- Police academy 2-7

Hmmm vel... jeg vokste opp med de filmene, husker jeg så 2'ern på kino 4 eller 5 ganger (gikk i 4 eller 5 klasse).

Kan sammenfattes slik;

-1 - kongefilm

-2 - jeg synes det er en verdig oppfølger, selv om det er Mauser og ikke Harris som er med

-3 - begynte og gå utforbakke, men fortsatt en av de bedre Politiskolen filmene

-4 - ikke bra, noen bra scener men totalt sett dårlig

-5 - selv om dette er den første uten Mahoney/Guttenberg er den bedre enn 4'ern

-6 - tragisk dårlig

-7 - egentlig ingen Politiskolen film i mine øyne... møkkafilm. Eneste grunn til å se den, er for å se David Graf som Tackleberry for siste gang...RIP

Av dårlige oppfølgere kommer jeg på Predator 2 og Jurassic Park 2 og 3 i farten - ingen av de er i nærheten av originalene!

Lenke til kommentar

Saw 2 og 3 var rimelig skuffende etter en genial nummer 1. De burde ikke lagd flere filmer i den serien imo. Latt noe av spenningen være igjen selv om handlinga la opp til fortsettelse. Har ikke sett nr. 4 men i 2. og 3. film ble det litt for mye blod og gørr(har ikke noe i mot det, men når filmene baserer seg såpass mye på det blir det litt dumt) og litt for lite av det som gjorde nr. 1 bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...