EspenTS Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Heisann. Holder på å plukke ut deler til ny PC, og siden jeg mest sansynelig vil bestille OEM versjon av Vista til denne kunne jeg tenke meg å "fremtidssikre" PCn litt ved å kjøpe ett hovedkort som støtter 3-veis SLi dersom jeg skulle få det for meg å installere dette en gang i fremtiden. CPUen jeg skal ha er en Quad Q6600 og DDR2 minne. Har også planer om lett overklokking. Håper med denne posten at det kanskje er noen som har ett kort å anbefale meg -Mvh. Espen Endret 30. desember 2007 av EspenTS Lenke til kommentar
Lampen Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 lurer på det samme selv:P Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Lurer på det samme jeg også^^ men 2-veis til og begynne med :/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Det må vel nesten bli eit Nvidia 780i SLI-kort det då. Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Jeg har selv kjøpt Asus P5N-T Deluxe Det er sefølgelig et 780i SLI brikksett Har i lengere tid sett fram og tilbake på alle HK i 780i, men kom fram til at alle er så og så helt like. Så valge Asus på grunn av at dem er store på HK og har selv Asus 8800GTX Alle støtter 45nm prosessorer, og du får kjørt 3xPCI-Ex i 16x SLI får max grafik med SLI. Og er ganske sikker på at du får kjørt rambrikkene på 1066 mhz uten å overklokke. Har selv kjøpt med Core 2 Quad Q6600, som du sikkert lett kan overklokke til 3,6GHz med alle 780i HK. Men du må ha ekstremt god kjøling, gjerne vannkjøling som jeg kjører med selv Skal du selv velge et HK i 780i brikkset så velger du den produsenten du er vant til å bruke, og har mest erfaring med bios og driver osv. Her er det bare smak og behag som har noe å si, alle er 780i er til dags dato oppbygd helt likt Endret 30. desember 2007 av meto4 Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg har selv kjøpt Asus P5N-T Deluxe Det er sefølgelig et 780i SLI brikksett Har i lengere tid sett fram og tilbake på alle HK i 780i, men kom fram til at alle er så og så helt like. Så valge Asus på grunn av at dem er store på HK og har selv Asus 8800GTX Alle støtter 45nm prosessorer, og du får kjørt 3xPCI-Ex i 16x SLI får max grafik med SLI. Og er ganske sikker på at du får kjørt minnet på 1066 mhz uten å overklokke. Har selv kjøpt med Core 2 Quad Q6600, som du sikkert lett kan overklokke til 3,6GHz med alle 780i HK. Men du må ha ekstremt god kjøling, gjerne vannkjøling som jeg kjører med selv Skal du selv velge et HK i 780i brikkset så velger du den produsenten du er vant til å bruke, og har mest erfaring med bios og driver osv. Her er det bare smak og behag som har noe å si, alle er 780i er til dags dato oppbygd helt likt Med unntak av Asus sine:P XFX og EVGA er blandt de som bruker samme oppbygning. Dvs referanse designet. MSI bruker vel også et annet design slik som Asus? Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Med unntak av Asus sine:P XFX og EVGA er blandt de som bruker samme oppbygning. Dvs referanse designet. MSI bruker vel også et annet design slik som Asus? Er bare kjølingen og IO shield som er unntak. Når jeg snakker om samma oppbydningen, mener jeg komponenter og ytelse messig. Ikke designet på kjølingen, bare den funker opptimalt så er den grei. Endret 30. desember 2007 av meto4 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Jeg har bestillt et Msi k7n Diamond fordi dette har 4! pci-e x16. Skal bruke dette til 1 stk skjermkort og 3 stk SAS kontrollere Til nød kan jeg bytte ut den ene saskontrolleren med et 2 skjermkort Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Med unntak av Asus sine:P XFX og EVGA er blandt de som bruker samme oppbygning. Dvs referanse designet. MSI bruker vel også et annet design slik som Asus? Er bare kjølingen og IO shield som er unntak. Når jeg snakker om samma oppbydningen, mener jeg komponenter og ytelse messig. Ikke designet på kjølingen, bare den funker opptimalt så er den grei. Jeg snakker ikke om kjølingen -.- Jeg snakker om plasseringen av alt i det hele tatt. Viftekontakter, småjusteringer av hvor brikkene sitter, noen ganger annet PCB, hvilken "rekkefølge" PCI og PCI-Express portene står i osv. Skjønner du tegninga nå? Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Jeg har bestillt et Msi k7n Diamond fordi dette har 4! pci-e x16. Skal bruke dette til 1 stk skjermkort og 3 stk SAS kontrollere Til nød kan jeg bytte ut den ene saskontrolleren med et 2 skjermkort MSI har talent løse drivere til vista, ingen som funker. Du må oppgradere biosen som om du hadde en gammal commodore. Det gjelder mitt 2 dager gammle(som jeg brukte max 5timer) MSI K9N SLI Platinum, er en grunn til at jeg kjøpte meg Asus P5N-T Deluxe. Men skal ikke sitte her å si at ditt hovedkort er noe dårligere enn mit for det Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Med unntak av Asus sine:P XFX og EVGA er blandt de som bruker samme oppbygning. Dvs referanse designet. MSI bruker vel også et annet design slik som Asus? Er bare kjølingen og IO shield som er unntak. Når jeg snakker om samma oppbydningen, mener jeg komponenter og ytelse messig. Ikke designet på kjølingen, bare den funker opptimalt så er den grei. Jeg snakker ikke om kjølingen -.- Jeg snakker om plasseringen av alt i det hele tatt. Viftekontakter, småjusteringer av hvor brikkene sitter, noen ganger annet PCB, hvilken "rekkefølge" PCI og PCI-Express portene står i osv. Skjønner du tegninga nå? Greit legger meg helt flatt nå, men ytelsen forsjelen på disse kortene vil du ikke legge merke til på disse 780i HK. Så blir smak og behag, hvor du vil ha kontakter og "spor" Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 (endret) Jeg har bestillt et Msi k7n Diamond fordi dette har 4! pci-e x16. Skal bruke dette til 1 stk skjermkort og 3 stk SAS kontrollere Til nød kan jeg bytte ut den ene saskontrolleren med et 2 skjermkort MSI har talent løse drivere til vista, ingen som funker. Du må oppgradere biosen som om du hadde en gammal commodore. Det gjelder mitt 2 dager gammle(som jeg brukte max 5timer) MSI K9N SLI Platinum, er en grunn til at jeg kjøpte meg Asus P5N-T Deluxe. Men skal ikke sitte her å si at ditt hovedkort er noe dårligere enn mit for det Her lukter det brukerfeil lang vei Har testet en gog del MSI kort, og har vært fornøyd hver gang. At ingen Vista drivere funker, vet jeg er feil. Kanskje det bare du som ikkje fikk det til 5 timer max var jo latterlig kort tid å teste et hovedkort da, og det er litt forskjell på prisen på MSI K9N SLI Platinum 900kr og Asus P5N-T Deluxe 2100kr Endret 31. desember 2007 av Nizzen Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Jeg har bestillt et Msi k7n Diamond fordi dette har 4! pci-e x16. Skal bruke dette til 1 stk skjermkort og 3 stk SAS kontrollere Til nød kan jeg bytte ut den ene saskontrolleren med et 2 skjermkort MSI har talent løse drivere til vista, ingen som funker. Du må oppgradere biosen som om du hadde en gammal commodore. Det gjelder mitt 2 dager gammle(som jeg brukte max 5timer) MSI K9N SLI Platinum, er en grunn til at jeg kjøpte meg Asus P5N-T Deluxe. Men skal ikke sitte her å si at ditt hovedkort er noe dårligere enn mit for det Her lukter det brukerfeil lang vei Har testet en gog del MSI kort, og har vært fornøyd hver gang. At ingen Vista drivere funker, vet jeg er feil. Kanskje det bare du som ikkje fikk det til 5 timer max var jo latterlig kort tid å teste et hovedkort da, og det er litt forskjell på prisen på MSI K9N SLI Platinum 900kr og Asus P5N-T Deluxe 2100kr Så fint at alt funker for deg da , har snakka med en til som hadde samma kortet, han hadde også samma problem med bios programmet som følger med. ER mulig jeg har rotta litt med ordet driver og programmet her, men siden jeg bare har hatt 5-6 HK med AMD så er jo jeg sikker helt grønnsakk innen data . Men du har jo et mye nyere kort en det jeg hadde for en uke siden, så det funker sikkert bedre med Vista Men verken jeg eller han fikk brukt noe annet en Dual overklokknings programet som fulgte med, vi fikk bege 4 error når vi starta datan. Men så lenge du liker MSI og det funker perfekt for deg så bruker du det Jeg kommer ikke til å kjøpe MSI HK igjenn, holder meg til Gigabyte og Asus Takk for diskusjonen jeg gir meg nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå