kbsb Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Ommøblerte litt på soverommet, og det datt noe ned over en telefonkontakt på veggen. Dekslet datt av, og det ser ut til at 3 av 4 ledninger løsnet fra kretskortet. Som bildet viser så er det kun den grønne ledningen som sitter på enda - i punkt 1 på den øvre raden. Hvor skal så da blå, rød og svart ledning festes? Prøvde å få svar på dette fra telenor uten hell. De videresender alt slikt til sine underleverandører - som heller ikke var til særlig hjelp. De vil jo at jeg skal bestille en montør. Jeg har overhodet ikke til hensikt å bestille noen montør. Det eneste jeg trenger å vite er i hvilke punkter de gjenværende ledningene skal festes. En montør ville brukt 20 sekunder på dette, men kostet meg flere hundre kroner. Dette er det siste punktet på telefonlinjen i huset. Noen som vet hvor de gjenværende ledningene skal festes? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg er litt usikker, men er det ISDN du har? http://www.nextgentel.no/privat/artikler/i...le_ledningene_i På ISDN er det hvertfall to par, grønn/sort og rød/blå ... mer klarer jeg dessverre ikke å hjelpe med Lenke til kommentar
kbsb Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Det er ikke ISDN. Men ellers takk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Da skal det røde og blå paret inn på pin 4 og 5, de to andre er det ikke så farlig med, analog linje bruker bare ett par. Lenke til kommentar
Alfaromeo Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Gå og se i den kontakten du tror denne ledningen kommer fra. Lenke til kommentar
kbsb Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 Fikk det til etter en hel del forsøk av ulike kombinasjoner. Det som da fungerte var: blå på 4 rød på 5 og sort på 2 (grønn var jo hengende fast på 1 hele tiden) Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Det var bra du fikk det til! Er egentlig bare og prøve seg fram på sånne ting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå