Xcrtry Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Hei Har et problem med å få boota fra windows plata. Har gått i bios å endra hvor/hva maskine skal boote fra, men det hjalp ikke. Så jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal gjøre det nå. Er litt usikker på om det går ant å boote fra den CD-en men tror nå i hvertfall at det skal gå. Håper det er noen som kan hjelpe meg. Takker for svar Endret 30. desember 2007 av Drunka Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Hvilken versjon av Windows er dette? Kan du teste om plata har "boot" funksjon på en annen pc? Virker cd/dvd drevet? Du kan prøve med en oppstarts-diskett for å så bytte bane til cd-drev og kjøre "install". Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Hvilken versjon av Windows er dette? Kan du teste om plata har "boot" funksjon på en annen pc? Virker cd/dvd drevet? Du kan prøve med en oppstarts-diskett for å så bytte bane til cd-drev og kjøre "install". Det er professional SP2, kan vel teste om det funker på en annen maskin(har en berbar med vista, funker det?), cd/dvd drevet funker ja, oppstarts-diskett? Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Hvis du har diskett drev kan du prøve en oppstartsdiskett. I XP setter du inn en diskett, høyreklikker drevet og velger formater og krysser av på "oppstartsdiskett". Disketten bør laste og du får opp: A: Kan da bytte til cd-rom ved å skrive "cd c:" (eller e,d,f) kommer du inn på C: skriv "install". Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Har dessverre ikke oppstartsdiskett... Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Prøvde cden i en annen maskin, og da boota den. Så hva kan være problemet med at det ikke vil boote på den andre maskinen? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Windows CD kan være litt spesiell. Sjekk om du kan boote andre CD'er. UBCD er et godt valg. Der finnes verktøy som kan slette MBR på disken, det hender det er der problemet ligger. http://www.ultimatebootcd.com/ Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Windows CD kan være litt spesiell. Sjekk om du kan boote andre CD'er. UBCD er et godt valg. Der finnes verktøy som kan slette MBR på disken, det hender det er der problemet ligger.http://www.ultimatebootcd.com/ Man må vel ikke inn på windows for å bruke programmet? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Windows CD kan være litt spesiell. Sjekk om du kan boote andre CD'er. UBCD er et godt valg. Der finnes verktøy som kan slette MBR på disken, det hender det er der problemet ligger.http://www.ultimatebootcd.com/ Man må vel ikke inn på windows for å bruke programmet? Ultimatebootcd starter selv og er helt uavgengig av Windows. Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Det var flott å høre. klarer ikke å komme meg inn på windows(skrivebordet). Endret 30. desember 2007 av Drunka Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Har fått lasta det ned og brent det på ei plate, men skjønner meg ikke helt på det. hvordan skal jeg gjøre for å få xp plata til å boote med UBCD? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Spørsmålet var om du kan boote UBCD plata? I såfall vet vi at PC kan boote fra CD. Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Spørsmålet var om du kan boote UBCD plata? I såfall vet vi at PC kan boote fra CD. Var ikke det jeg mente. Hvordan bruker jeg UBCD? når den menyen kommer opp veit jeg ikke hva jeg skal gjøre... Endret 30. desember 2007 av Drunka Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Velg "File system tools", velg "Partition Tools", og velg MBRWork". Når programmet starter, velg 4. "Reset MBR". Så prøver du om det fungerer å boote XP plata. Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Klarte liksom å komme inn på selve plata, der man ser hva som e på plata. prøvde å åpne setup.exe, men da kommer "this program cannot be run in DOS mode." Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Du har visst ikke skjønt hva du gjør med en iso fil. Bruksanvisningen står på denne siden: http://www.ultimatebootcd.com/download.html Edit: er visst XP plata du snakker om? Nei, det går ikke. Du må boote fra CD eller floppy. Endret 30. desember 2007 av hårek Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Hva mener du med det? Fikk jo åpna plata med UBCD, men det som kom opp var alle filene, på en måte. er litt vanskelig å forklare. EDIT: ja altså xp-plata. glemte å skrive det Endret 30. desember 2007 av Drunka Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Får F ikke til. begynner å bli j**** lei av å knø med dette, så jeg skal prøve å få formatert hd'n på ett vis også prøve å installere xp. det burde vel hjelpe... Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 Har klart å installert xp. fått installert noen drivere og programmer, men så skulle jeg restarte maskinen etter jeg hadde avinstallert et program. og da kommer plutselig dette opp: "NTLDR mangler trykk ctrl+alt+del for å starte på nytt" Har prøvd å starte på nytt flere ganger, men det funker ikke. Noen som veit hva jeg kan gjøre? PS: tenkte det var unødvendig å lage ny post for dette, så jeg skrev det bare her. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Første treff på Google: http://support.microsoft.com/kb/320397 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå