Gå til innhold

Får ikke boota fra windows plata.

Xcrtry

Anbefalte innlegg

Hei

Har et problem med å få boota fra windows plata. Har gått i bios å endra hvor/hva maskine skal boote fra, men det hjalp ikke. Så jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal gjøre det nå. Er litt usikker på om det går ant å boote fra den CD-en men tror nå i hvertfall at det skal gå.

Håper det er noen som kan hjelpe meg. Takker for svar ;)

Endret av Drunka
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken versjon av Windows er dette? Kan du teste om plata har "boot" funksjon på en annen pc? Virker cd/dvd drevet? Du kan prøve med en oppstarts-diskett for å så bytte bane til cd-drev og kjøre "install".

Det er professional SP2, kan vel teste om det funker på en annen maskin(har en berbar med vista, funker det?), cd/dvd drevet funker ja, oppstarts-diskett?

Lenke til kommentar

Hvis du har diskett drev kan du prøve en oppstartsdiskett. I XP setter du inn en diskett, høyreklikker drevet og velger formater og krysser av på "oppstartsdiskett". Disketten bør laste og du får opp:

A:

Kan da bytte til cd-rom ved å skrive "cd c:" (eller e,d,f)

kommer du inn på C: skriv "install".

Lenke til kommentar
Spørsmålet var om du kan boote UBCD plata? I såfall vet vi at PC kan boote fra CD.

Var ikke det jeg mente. Hvordan bruker jeg UBCD? når den menyen kommer opp veit jeg ikke hva jeg skal gjøre...

Endret av Drunka
Lenke til kommentar

Har klart å installert xp. fått installert noen drivere og programmer, men så skulle jeg restarte maskinen etter jeg hadde avinstallert et program. og da kommer plutselig dette opp: "NTLDR mangler trykk ctrl+alt+del for å starte på nytt"

Har prøvd å starte på nytt flere ganger, men det funker ikke. Noen som veit hva jeg kan gjøre?

PS: tenkte det var unødvendig å lage ny post for dette, så jeg skrev det bare her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...