Gå til innhold

Schenker, bare rot?

Anbefalte innlegg

Bestilte meg en skjerm hos Dell like før jul. Fikk mail fra dem om at det var stor pågang på skjermen, og at leveringstiden ville bli 4 januar. I mitt store hell, ble skjermen sendt 20 desember, og var fremme i Oslo 21 desember. Siden har den ikke rørt seg. Jeg respekterer at det er juletider, og skjønner at ting ikke går på skinner. Men trodde likevel den skulle røre seg iløpet av 10 dager.

Men problemet mitt er egentlig transportøren som Dell bruker (Schenker). Den sporingstjenesten deres er det største møkkasystemet jeg har vært borti. De har vedlikehold fra 17:59, og frem til 06:05 dagen etter. Å når systemet ikke er under vedlikehold, er det bare feilmelding å få.

- An error occurred!

- The service was not able to complete its task.

- (Error: 205 Could not perform action)

- Your session may have expired due to inactivity,

- please restart the service in new browser window.

- You may also have to set your browser to allow session cookies.

Det har fungert to ganger, det er derfor jeg vet at pakken er kommet frem til Oslo. Bare lurer på om det er flere som har problemer og erfaringer med Schenker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke glem at 21. desember er siste arbeidsdagen før hjul og med minimal bemanning i romjula som i år er på hele 2 virkedager så er det vel ikke å forvente at den ikke dukker opp før på nyåret.

Det er jo heller ikke poenget. Jeg skriver jo at jeg respekterer at det er juletider. Det er det helt latterlig tracking systemet dems som irriterer meg mest. Alle her vet jo hvor lite kult det er å vente på slikt utstyr, så jeg vil jo gjerne vite hvor det er, og minne meg på det hver eneste dag.

Hos Schenker nå

The service is closed for maintenance (20:55 - 23:59). Please try again later.

Etter klokka har passert midnatt står det

The service is closed for maintenance (00:00 - 06:05). Please try again later.

Sånn er det HVER dag.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar
Det beste er nok å bare ringe dem og avtale utleveringstidspunkt.

Det er virkelig ikke min oppgave som kjøper å avtale utleveringstidspunkt. Det er jo dem som skal ta kontakt med meg å avtale.

Det er riktig, men hvis du vil ha raskest mulig oppdatert informasjon så må du nok ta noe initiativ selv.

Uansett ringer de deg nok etter nyttårshelgen en gang.

Lenke til kommentar

Jobber selv i Schenker (Dog ikke i Oslo), så varer som ankommer den 21. Desember fra utlandet tviler jeg på at er fremme før et par dager utpå nyåret med den "rushtrafikken" som vi har nå.

Sporingsystemet kjenner jeg ikke, utenom det interne systemet som alltid virker for meg ;)

Vanligvis virker det slik:

Dell sender varen --> 1-2 virkedager og varen kommer til norge --> 1-2 virkedager og varen videresendes --> 1-2 virkedager og varen er fremme på nærmeste terminal der du bor --> så avhenger det om varen er merket some privatkunde (66 på merkelappen) da går den rett på hentelager og mottaker blir kontaktet angående utkjøring/evt henting. Er pakken derimot merket some bedriftskunde (23 på merkelappen) går den på kjøresone for direkte utkjøring, da kan det fort gå et par dager hvis det er en privatadresse (90% av privatadresserte DELL forsendelser er merket 23 for bedriftskunde, noe som etter min mening er en stor feil av DELL/bestiller da dette fører til mye forsinkelser) før det finnes en bil som skal den retningen og har mulighet/bil til å kunne levere på en privatadresse. Sjåfør tar med seg pakken og prøver å levere den, Å JA DER VAR DET INGEN HJEMME (kjent fenomen), sjåføren tar med seg pakken tilbake og noterer at det var ingen hjemme, pakken legges så inn på hentelager dagen etterpå og mottaker kontaktes.

Så normalt sett for en privatkunde der pakken er merket 66 for privat går det 3-5 virkedager fra DELL sender pakken til du blir oppringt angående levering. En feilmerket (23 for bedrift) privatadressert pakke kan fort ta 2-4 virkedager ekstra før du blir oppringt.

Lenke til kommentar
Spennende.. får samme feilmelding som Neppe på Schenker sine sider selv dessverre, men har selv fått "Faktisk forsendelsesdato" 12/28/2007 på Dell sin statusside. Kan det med litt flaks bety at pakken dukker opp i Oslo i slutten av neste uke om den er sendt med riktig merking?

Jeg fikk mail, der det sto at det var stor etterspørsel etter varen, så forsendelsesdato var utsatt til 4. Januar. Men likevel ble den sendt 20. Desember. Fornøyd med det, selvfølgelig.

Bare fortsett å prøve den tracking greia. Det fungerer faktisk 1/100 ganger, opgitt i promille selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Har fått mail av Dell idag. Der det fremgår at Schenker tydeligvis har gjort en feil (Supert). Så JEG må ringe til Schenker for å få dem til å ordne opp. Heldigvis sto det i mailen at de kom til å kontakte meg i løpet av uken for å høre hvordan det gikk med saken.

Schenker som faktisk har skrevet at pakken skal være fremme til meg 27. desember holder ikke akkurat ordet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bestilte en laptop fra Dell pakken er ekspedert og sendt fra dell.

Faktisk ekspederings\forsendelsesdato 31.01.08,

har fått frakseddelnr,

eta 06.feb 08

Prøver å 'tracke' pakken på schenkers sider, men får bare 'no data found'...

Ringte Schenker for å høre om det skal være mulig å tracke pakken, men de fant ingen ting på fraktseddelnr'et...

Noen som aner om det er mulig å tracke en pakke? eller får jeg bare en telefon om at pakken kan leveres om jeg er hjemme? eller avtale henting o.l?

Lenke til kommentar

Nå skjenner jeg ikke til noe annet en postens system, men regner med det er noe av samme greia. Trackingnummer generes ved utskrift av adressekort og det er ikke sikkert at Dell rakk tidspunktet Schenker henter pakkene på. Derfor så finnes ingenting i systemet til Schenker. Så sendingen ligger nok klar i en transportkontainer og venter på at Schenker henter den i dag.

Lenke til kommentar
Nå skjenner jeg ikke til noe annet en postens system, men regner med det er noe av samme greia. Trackingnummer generes ved utskrift av adressekort og det er ikke sikkert at Dell rakk tidspunktet Schenker henter pakkene på. Derfor så finnes ingenting i systemet til Schenker. Så sendingen ligger nok klar i en transportkontainer og venter på at Schenker henter den i dag.

Jepps.

Det er ikke alltid pakker fra DELL scannes før de kommer til Norge heller, som tar 1-2 dager fra DELL sender dem.

Lenke til kommentar
Det er ikke alltid pakker fra DELL scannes før de kommer til Norge heller, som tar 1-2 dager fra DELL sender dem.

Det stemmer nok, ettersom Schenker ikke mottar sendingsdata fra Dell veldig lenge før varene faktisk ankommer Oslo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...