Daehli Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Hei godtfolk! Jeg oppdaget en liten klump på beinet nede på leggen. Kulen er hard, rundt 2mm i diameter, og er ikke bevegelig så langt jeg klarer å føle. Alt er forsåvidt godt og vell, men tenkte at jeg skulle få noen til å se på det, er litt kjipt å gå med en svulst uten å konsultere en lege. (Sannsynligvis er det godartet hvis det er en svulst, og det er vist veldig vanlig (35% av alle mennesker i alderen 10-25år). Uansett, jeg bor her i Bergen, men har fastlege på Eidsvoll. Jeg har derfor ikke noen lege i området, og den gamle legen min her i området hadde ventetid på rundt en måned. Hvem og hva kontakter jeg hvis jeg vil finne ut av dette? Og en liten kuriositet. Hvis legen sender meg til MR undersøkelse, vil jeg måtte vente 2måneder som alle andre? Takk. Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Ingen som vet? Får stikke innom legevakten i morgen, men litt unødvendig når det ikke er noe akkutt problem. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Ingen som vet? Får stikke innom legevakten i morgen, men litt unødvendig når det ikke er noe akkutt problem. Hvorfor skal du til legevakten da? Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Det må da være en eller annen lege som har tid til å se på deg, trenger jo ikke være fastlegen din. Ring til legekontoret og hør hva du skal gjøre, legevakten tror jeg ikke er nødvendig. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Man kan bruke andre leger enn fastlege. Poenget er bare at man havner bak de som har vedkommende som fastlegei køen. Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Jeg forstår, jeg skal høre med gamlelegen min. Desuten er det nok ikke svulst, den virker som at den kan beveges litt, men er kanskje jeg som bare har lyst til å tro at den er løs. Endret 30. desember 2007 av Daehli Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 En slik kul kan jo være mye rart, å tenke at det er en svulst allerede nå er unødvendig. For alt du vet kan det være en harmløs fettkul eller noe i den dur. Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Hvordan kjenner man igjen en fettklump? Den burde være bevegelig og føles som en brusk? Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg har en klump helt nederst på begge leggene. Rett på nedsiden av toppen på sokken. Disse kommer spesielt fram når jeg jogger og sånt. Lurer på om jeg også skal ta meg en tur til legen. Er vel lite sansynlig at det er noe svulst når det er på begge bena Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 Det var nok fettklump hos meg, var på farten så jeg fikk ikke sjekket det skikkelig. Dropper det legebesøket, så får jeg heller ta turen hvis den skulle vokse eller gjøre vondt. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Lege kan du gå til overalt, men hvis du bor i Bergen er det bare å velge din fastlege der. Det kan forøvrig gjøres ved å logge seg inn på www.minside.no (ev. via norge.no) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå