Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pc er klikk.. hardware feil?

Anbefalte innlegg

hallla pc til en kompis er helt rar så jeg skulle ta å legge inn xp på nytt men da fant ikke xp installasjon cd hardisken hans.. ( sata harddisk) så brukte jeg min en ide harddisk så funka det men når jeg skulle restarte pc`N klikka den helt kommer opp masse error før det står xp på skjermen.. ( sikkert bios error vis jeg husker riktig)..

derfor trur jeg hovedkorte hans er fucka..

men ikke sikker..

denne pc`n er ikke helt ny så han lurte på om han skulle oppgrader pc..

å sette inn et nytt hk og prosessor.. vertfall (ram vis den ikke passer og hardisken vis den ikke funker)

så lurer jeg på om vis jeg bytter ut dette kan dette blir ødelagt vis feilen ikke ligger på de tingene jeg bytter ut?

kan psu eller skjermkorte være feil på? sånn at de nye komponentene blir fucka..??

pc`n er selvbygt men ikke klokka..

Edit: ingen lyder fra pc når jeg starter den.. trudde den peip jeg vis ting var feil sånn som den piper når du ikke har satt rammen helt nedi..

mhv Eirik

Endret av eirik845
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har pcn til kameraten din virket feilfritt tidligere?

* Kan være ram-en som er ødelagt hvis du bare plutselig får feil.

* Kan være psu som er ustabil.

* CPU som overopphetes

* Chipset som overopphetes --- sjekk temp.

RAM kan testes for feil med memtest86

Brennes på cd og bootes. Programmet sjekker etter feil i uendelighet, men om den ikke finner feil etter 1 pass så er RAM-en antagligvis OK.

Så vidt jeg vet så kan bare psu-en ødelegge andre komponenter. Skader ikke å teste med en annen psu?

Lenke til kommentar

den har funka helt til han har fått problemer å spurt men å dette er lenge siden pc`n har bare stått der.. veit han har bytta psu.. sata kablen er ikke gåen når jeg brukte ide hardisken å kom inn i xp så fant jeg den som harddisk nr. 2. kommer ikke inn å får bota eller noe nå den bare klikker å sier bios feil trur jeg.. sliter også med å komme inn i bios.. må prøve mange ganger.. så trur jeg sliter med å få testa om rammen er fucka.. men vis han skal oppgrader pc kan han bytte ram å koster da ingen ting..

har ingen annen cpu å teste med fordi mine pc`r er dell og hp å sånn irriternde.. skal ikke demontere de... møkka pc`r..

EDit: tviler på at cpu er varm fordi den ikke er klokka å den er klikk med engang man starter pc`n da..

så tviler på at varme er et problem.. men hvor smart av meg er det å bytte ut hk og cpu og ram?

Endret av eirik845
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...