AndersT2 Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg har Coral Paint Shop Pro X som bilde program. Min far fikk en slik digital bilderamme til jul på jobben, som jeg tenkte å få lagt inn en del bilder på. Men det er jo ikke noe pent når bildene ikke passer perfekt til skjermen. Finnes det noen måte jeg kan ta kappe ut en del av ett bilde, slik at det får riktig pixel oppløsning som skjermen. Altså at jeg kan velge hvordan størrelsen blir. Jeg får endret størrelsen på bildene til pixer, altså forstørre eller forminske. Men får det ikke helt til å få bilde som allerede ikke er i riktig format til å passe hele skjermen, uten å få ting dratt. Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Hva slags format er denne bilderammen i? (bredde:høyde) Skalerer fotorammen bildet ned eller viser den "piksel for piksel"? Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Det lar seg gjøre å resize og crope bildene så de passer i bildrammen, men vet ikke hvordan det gjøres i ditt program. Du kan lese litt i manualen til programmet så finner du at av det. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 Hva slags format er denne bilderammen i? (bredde:høyde) Skalerer fotorammen bildet ned eller viser den "piksel for piksel"? Det har jeg ikke sjekket enda. Det er nok en av en billigere type, så altfor avanset er den nok ikke. Testet den kun ved å stikke inn en minnebrikke, og la ikke spesielt merke til ting da. Men jeg tenkte jeg skulle lage bildene pixel for pixel for den, så har jeg mer kontroll. Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Hei... Åpne bildet i PSP. Velg 'Image' -> 'Resize...' Klikk av for 'Advanced' sjekk at 'Lock aspect ratio' er merket av. Under 'Pixel Dimentions' setter du inn den lengste siden til å passe med lengste siden på bilderammen din. Velg 'File' -> 'Save as...' og f.eks [org navn på bilde}-resized.jpg Da skulle bilde ditt være mindre. Dersom du tenker på å ta et utsnitt av bildet så er det et verktøy som heter 'crop tool' som er 5. fra topp på vertøyslinjen som går vertikalt på venstre side. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Takk. Det skal jeg prøve. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå