Insomniatic Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg hatt en kvise i øret kjempelenge nå og det gjør skikkelig vondt. Det går ikke an å sprekke kvisen fordi jeg får ikke tak (den er jo i øret og vanskelig å se) Noen som har tips til å få den vekk? Lenke til kommentar
Deezire Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Q-Tips. Sikker på at det er en kvise og ikke en infeksjon eller ett sår? Lenke til kommentar
Insomniatic Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Q-Tips. Sikker på at det er en kvise og ikke en infeksjon eller ett sår? Mamma tok bilde med digitalkamera, det er en kvise. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Du får kjøpt engangskalpeller på apoteket. Kjøp en og lag et snitt tvers over. Eller du kan se om du får noen andre til å skvise den. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Er den langt inne? Hvis den sånn at du kan ta på den kan du ta en ruflete klut eller noe og stryke hardt over så forsvinner toppen av kvisen av etter min erfaring. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Har også hatt dette, og kan ikke si mindre enn at det gjør jævlig vondt. Min var der leenge før den omsider slapp taket. Sikkert flere uker. Ordentlig jævlig vondt. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Dette har vært oppe før. 1. Gjør noe med det. Det er mer smerte/irritasjon ved å vente enn å ta den. 2. Klem den med q-tips eller fingre om det er mulig. Ja, det er smertefullt. 3. Vent 20 sekunder etter den er tatt og kjenn hvor behagelig det var å få den bort. Lenke til kommentar
ecko Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 min tråd om da jeg hadde en slik, fy faen så jævla vondt. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=843411 det var ikke som å klipe seg i huden, drikke sterk sprit eller dra ut nesehår med tang, det var en ny type smerte. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Jeg har hatt det mange ganger. Det svir som faen, men mann deg opp og stikk lillefingern i øre og prøv å røsk den av. Det gjør jeg og det hjelper. Lenke til kommentar
Gjest Sara Random Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Bruk nål og prikk hull og press ut resten med en q-tips :-) Lenke til kommentar
Vikestart Skrevet 21. september 2010 Del Skrevet 21. september 2010 Hell en flaske eller to med vadamecum i øret så går nok alt av seg selv skal du se Neida, men kan kanskje være en ide å ta bittelitt vadamecum på en Q-tips, stikke den inn og prøve å smøre litt vadamecum over kvisa. Vadamecum tørker ut kviser, men burde ikke brukes over lang tid ettersom det kan komme til å tørke ut huden. Jeg vet ikke om det kan være noen konsekvenser av å ta det i øret, men jeg TROR ikke det... Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Hell en flaske eller to med vadamecum i øret så går nok alt av seg selv skal du se Neida, men kan kanskje være en ide å ta bittelitt vadamecum på en Q-tips, stikke den inn og prøve å smøre litt vadamecum over kvisa. Vadamecum tørker ut kviser, men burde ikke brukes over lang tid ettersom det kan komme til å tørke ut huden. Jeg vet ikke om det kan være noen konsekvenser av å ta det i øret, men jeg TROR ikke det... Jeg vil tro at kvisen hans er borte etter 3 år Hvis ikke er det litt av en kvise må jeg si. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 23. september 2010 Del Skrevet 23. september 2010 Fikk en ide om å bruke "Rene hender" med aloe vera på kviser. Aloe vera skal jo ha en pleiende effekt. Ellers blir det vel samme som Vademecum. "Rene hender" var visst et sånt desinfiseringsprodukt som kom under svineinfluensaen. Lenke til kommentar
Insomniatic Skrevet 23. september 2010 Forfatter Del Skrevet 23. september 2010 Kvisen er borte etter tre år nå ja 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå