frank_jarle Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Har tenkt å gå for en Quadcore CPU og en GF8800GT (eventuelt i SLI), samtidig har jeg også tenkt litt på god mulighet for RAID 10. Ser at det er en del hovedkort å velge i mellom, men det er jo en hel jungel å velge i både med tanke på chipset som er bra for en quad core CPU og for SLI oppsett, burde jeg gå for noe spesifikt merke eventuelt chipset? Trenger sårt noen tilbakemeldinger på hva som er et trygt valg der ute. EDIT: Etter å ha sjekket endel rundt så ser det ut til at jeg har mindre valg av chipset enn det jeg trodde med valg av SLI oppsett og ser derfor mulighet for kun et enkelt GF-kort i maskinen, regner med at dette vil gi meg endel flere valgmuligheter. Er fremdeles usikker på om jeg skal gå for et DDR2 basert hovedkort, det ville vel kanskje bli noe rund X38 da, eller? Frank Endret 2. januar 2008 av frank_jarle Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 hvis du vil ha SLI er du vel låst til Nforce og da er det vel 780i (?) som er tingen, siden det har støtte for 45nm prosessorer Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Jeg har selv kjøpt Asus P5N-T Deluxe Det er sefølgelig et 780i SLI brikksett Den støtter 45nm prosessorer, og du får kjørt 3xPCI-Ex i 16x SLI får max grafik med SLI Pass på at du ikke kjøper et Intel X38 HK med Crossfire, da får du ikke kjørt SLI Endret 30. desember 2007 av meto4 Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 (endret) Ser ut til at det finnes en SLI-hack for de som bruker X38 og vil bruke SLI (dog kun 7-serien GF kort) http://www.dslreports.com/forum/r19386324-...support-SLI-X16 Om det fungerer 100% vet jeg ikke. Funksjons-messig er det store forskjell på X38 og n780 chipsettene, da tenker jeg generelt også på mulighet for enkel overklokking av f.eks Q6600 opp til rundt 3Ghz. Frank Endret 31. desember 2007 av frank_jarle Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Hvordan er stabiliteten med 780i chipsett og overklokkings muligheter? Hvis jeg dropper SLI så burde vel nesten hvilket som helst X38 kort være greit nok? Frank Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå