martinch Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Hei! Eg og to kamerater på 19 har tenkt oss på tur i februar. No har me kikka rundt på mange reisemål, og så godt som bestemt oss for å reise til Marokko. Har høyrt at temperaturen der i februar ikkje vil vera så gale, i alle fall ut mot kysten. Me har tekt oss ei reise med litt sol og sydenliv samtidig som me vil oppleva ein annerledes kultur enn vår eigen. Har tenkt litt på kor me skal reisa, men har ikkje lagt faste planar endå. Ser det er nokså rimelege billettar til Marrakech, så det er kanskje eit godt utgangspunkt. (2250 frå Oslo + ca.1000 frå Bergen). Ellers er det jo strandbyen Agadir som kan gje oss "syden-følelsen". Er Fez ein by som bør besøkast? Korleis er det med surfing i Agadir, er det bra bølger der? Har tenkt å vera i ca. 2 veker frå 11-25 februar kanskje. Er det nokon som har gode tips om kva me kan finna på der/kor me kan reisa? Nokon tips om det å reisa til Marokko generelt? Lenke til kommentar
MindB Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 (endret) Jeg følte ikke at det var så mye å gjøre i Fez, da jeg var der i fjor. En god del butikker (basarer) der, men ikke mye interessant å se. Bølgene var ikke så store i Agadir i april måned, så tror surfemulighetene er rimelig minimale.. Sakset fra et tidligere innlegg: I Marrakech (den gamle bydelen) er det en del severdigheter som bør besøkes. Hvis du reiser rundt alene, blir det kanskje litt vanskelig å finne frem, derfor anbefales en turguide. Prisnivået er høyere enn de fleste land i Afrika, men du får fortsatt en del igjen for pengene. Det er en liten fare for malaria i noen kystområder i nord, men denne er svært liten. Dersom du er usikker om du må vaksineres, bør du kontakte lege/helsestasjon. Ikke drikk fra springen, kjøp alltid mineralvann! Endret 31. desember 2007 av MindB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå