sstians Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Halloen Har en Renault Laguna 95 modell som er gått rett i overkant av 178 tusen km. Og for få mnd siden hadde jeg bilen på EU kontroll for så videre utbedring av dette. De fulte da på kjølevæske og nå viser det seg at beholderen allerede er tom. Har fult den opp igår igjen for å følge litt videre med. Har dere noe forslag til hva det kan være at den har så stort forbruk på kjølevæske? Stian Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 biler skal ikke bruke kjølevæske, du har en lekkasje, med litt flaks kan du bare bruke sånn radiatortetter som man får kjøpt på bensinstasjoner, men ikke bare pøs på med det uten å finne ut hva som er galt først. finn lekasjen, i værste fall kan den lekke i oljen da vil det være hvite prikker i oljen, eller inn i motoren, da kan du få veidg hvit røyk selv når motoren er blitt orntlig varm Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Bare kjør sier nå jeg. Det er mye billigere og enklere å fylle på 1 liter kjølevæske en gang i blant, enn f.eks. å bytte toppakning. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Bare kjør sier nå jeg. Det er mye billigere og enklere å fylle på 1 liter kjølevæske en gang i blant, enn f.eks. å bytte toppakning. for å ikke rakke ned på noen kan jeg vel bare si det sånn at jeg STERKT uenig, etter min mening er en lekajse i kjølesystemet noe du absoultt bør finne ut av, før motoren skjærer seg akkurat idet du har 100 i en oppoverbakke på E18 150 km hjemmefra. for å sette det litt på spissen Lenke til kommentar
sstians Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Fikk også en kompis til å skjekke det for meg. Han kunne ikke se noe lekkasje fordi det så tørt å fint ut, samt oljen også. Har heller ikke sett noe til kjølevæske under bilen når den har stått der, men skal kikke etter når jeg skal ut å kjøre. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 husk at det blir trykk på systemet når motoren er varm, så hvis du har en liten lekasje, kansje litt høyt oppe også, er det ikke sikkert det vil renne, eller engang piple når bilen står stille og er kald, det kan dessuten hende det lekker inn et sted som gjør at det fordamper Lenke til kommentar
sstians Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Kanskje den beste måten å få levert bilen på verksted å få undersøk nærmere hva det er? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Bare kjør sier nå jeg. Det er mye billigere og enklere å fylle på 1 liter kjølevæske en gang i blant, enn f.eks. å bytte toppakning. slike som deg skulle ikke hatt lov til å poste. har du lekkasje inn i motoren, kan motorolja bli tynn og miste smøre evne. og da kan det hvis du er uheldig fort blir dyrere enn bare et toppakning skift.. Lenke til kommentar
sstians Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Var å kikket en gang til på motoren... Ser at nivået er gått litt ned (fulte 1 l igår). Det ser veldig tørt ut i hele motorommet unntaken på blokka (der som tennpluggene står). Noe som vet hva det kan bety? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Nivået synker litt når motoren er kald. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Samme skjedde med min gamle bil etter eu-kontroll. Dagen etter var det tomt for frostvæske. De hadde bare tømt den uten å etterfylle... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå