Ophi Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Onecall er kjøpt opp av et nytt selskap. Fått beskjed om at jeg skal motta nytt sim-kort snart. Får håpe de ikke forandrer på dette abonomanget!! Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Det du nevner er berre effekten av Network Norways oppkjøp av OneCall. Dei har ikkej blitt kjøpt opp på ny. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Da blir det One call på meg om det stemmer med 90 gratis sms 120 minutt ringetid hver måned. Håper dette er noe som vil vare da Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Stemmer det at man ikke får 3G eller Super-3G på OneCall? Jeg klarer bare å få EDGE selv midt i Trondheim. Har heller ikke klart å få OperaMini til å fungere etter at jeg byttet til OneCall, men den innebygde nettleseren (i LG KU990) fungerer heldigvis, dog kun i EDGE-hastighet... Er det noe spesielt jeg kan gjøre for å få til dette? Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Stemmer det at man ikke får 3G eller Super-3G på OneCall? Jeg klarer bare å få EDGE selv midt i Trondheim.Har heller ikke klart å få OperaMini til å fungere etter at jeg byttet til OneCall, men den innebygde nettleseren (i LG KU990) fungerer heldigvis, dog kun i EDGE-hastighet... Er det noe spesielt jeg kan gjøre for å få til dette? Får 3G/Super 3G i Oslo med One-Call. Veldig raskt. Opera Mini bruker jeg daglig. Er nok konfigurasjon på telefonen din som evt. er problemet, ikke operatøren. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Får 3G/Super 3G i Oslo med One-Call. Veldig raskt. Opera Mini bruker jeg daglig. Er nok konfigurasjon på telefonen din som evt. er problemet, ikke operatøren.Kan årsaken være f.eks. at du ennå er på Netcom-nettet, mens jeg er på Network Norway? OneCall ble jo kjøpt opp og skulle overføre kundene til NWN-nettet.Jeg har fått tilsendt innstillinger fra OneCall, men foreløpig får jeg kun GPRS og EDGE til å funke, og kun i den innebygde nettleseren. Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Får 3G/Super 3G i Oslo med One-Call. Veldig raskt. Opera Mini bruker jeg daglig. Er nok konfigurasjon på telefonen din som evt. er problemet, ikke operatøren.Kan årsaken være f.eks. at du ennå er på Netcom-nettet, mens jeg er på Network Norway? OneCall ble jo kjøpt opp og skulle overføre kundene til NWN-nettet.Jeg har fått tilsendt innstillinger fra OneCall, men foreløpig får jeg kun GPRS og EDGE til å funke, og kun i den innebygde nettleseren. Fikk SIM i desember, veit ikke hvorvidt de "gamle" SIMsa overhodet bruker Network Norway, men vil da anta det selv om NetCom er hovednett. Ser også slik ut på prefered networks lista på mobilen/SIM'et (NN og NetCom). Artige er at jeg ikke får 3G/Super 3G data connections med genuine NetCom SIMs, selv om datainstillingene er NetComs. Nå har jeg overhodet ikke giddi å se nærmere på akkurat dette, da mitt NetCom nr bare er nød-backup for min del. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Jeg finner lett NetCom 3G-nettet, men jeg får ikke koblet til det. Havner på Network Norway med EDGE. Aner dere om de har tenkt å bygge ut 3G på noe tidspunkt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Jeg har fått regning av one call de to siste mnd, der jeg ikke har brukt opp ringetiden, men likevel fått regning pga. Spurte kundeservice hvorfor og fikk dette svaret: (Vennligst behold emne, hvis du besvarer denne e-posten) Hei og takk for din henvendelse. For å få full uttelling av de 120 gratis ringeminuttene og 90 gratis tekstmeldingene One Call gir deg hver måned er du nødt til å ha nettopp dette forbruket. Altså, hvis du ikke har ringt så mye som 120 minutter i løpet av en måned får du ikke 120 minutter gratis, men det du har ringt (for eksempel 45 minutter). Det samme gjelder for SMS. Man må bruke opp hele kvoten som er gratis for å få full uttelling av tilbudet vi har. Med vennlig hilsen xxx EDIT: Første jeg ser når jeg går på hjemmesiden til one call er dette: "Du får nå 120 gratis ringeminutter og 90 gratis SMS hver eneste måned! Ingen månedsavgift, minstefaktura eller betingelser med liten skrift! Eksisterende kunder får naturligvis også de nye prisene. Bestill nå!" Må si jeg er litt skuffet over one call nå. Det er jo nettopp dette med liten skrift de driver med hvis det lene skriver stemmer. Har nå lastet opp ett bilde av første faktura. Den må jo være feil?! Endret 15. februar 2008 av Slettet+19283741 Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Jeg har fått regning av one call de to siste mnd, der jeg ikke har brukt opp ringetiden, men likevel fått regning pga. Spurte kundeservice hvorfor og fikk dette svaret: (Vennligst behold emne, hvis du besvarer denne e-posten) Hei og takk for din henvendelse. For å få full uttelling av de 120 gratis ringeminuttene og 90 gratis tekstmeldingene One Call gir deg hver måned er du nødt til å ha nettopp dette forbruket. Altså, hvis du ikke har ringt så mye som 120 minutter i løpet av en måned får du ikke 120 minutter gratis, men det du har ringt (for eksempel 45 minutter). Det samme gjelder for SMS. Man må bruke opp hele kvoten som er gratis for å få full uttelling av tilbudet vi har. Med vennlig hilsen xxx EDIT: Første jeg ser når jeg går på hjemmesiden til one call er dette: "Du får nå 120 gratis ringeminutter og 90 gratis SMS hver eneste måned! Ingen månedsavgift, minstefaktura eller betingelser med liten skrift! Eksisterende kunder får naturligvis også de nye prisene. Bestill nå!" Må si jeg er litt skuffet over one call nå. Det er jo nettopp dette med liten skrift de driver med hvis det lene skriver stemmer. Har nå lastet opp ett bilde av første faktura. Den må jo være feil?! Kan det være at du har ringt til nummere som ikke er vanlig standard mobil/fasttlf, men feks telefonbank, supporttelefoner o.l.? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Ikke så mye og ikke begge mnd. Uansett så forklarer denne dama at man ikke har garantert 120 min gratis og 90 sms gratis Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Ikke så mye og ikke begge mnd. Uansett så forklarer denne dama at man ikke har garantert 120 min gratis og 90 sms gratis Har lest innlegget ditt flere ganger og det er mulig det er meg, men..... Jeg skjønner ikke hva du ikke forstår? Og hva er problemet med det One call forklarer? "Altså, hvis du ikke har ringt så mye som 120 minutter i løpet av en måned får du ikke 120 minutter gratis, men det du har ringt (for eksempel 45 minutter). Det samme gjelder for SMS." Med andre ord.... Bruker du 60 min, så får du det gratis... Bruker du 110 min, så får du det gratis... Bruker du 120 min, så får du full uttelling... Altså kan du ikke overføre gratisminutter... Er det noe du ikke forstår da, så er det vel bare å be om spes faktura. Endret 15. februar 2008 av rag-fo Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Jeg skjønner det du ikke forstår at det jeg forstår er riktig, men likevel feil av One Call Mulig jeg har forklart meg dårlig. *Jeg har ringt for mindre enn 120 min, men får likevel regning. *Onecall svarer kort forklart slik: Du ringer under 120 min i løpet av en mnd, derfor får du ikke gratis ringetid. For å få en regning på akkurat 0 kr ved mnd slutt må du ringe akkurat 120 min og sende akkurat 90 sms. Endret 16. februar 2008 av Slettet+19283741 Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Nei, nei, nei, nei... Ringer du under 120 min til vanlige fast- og mobiltelefoner og sender du under 90 sms, så FÅR DU INGEN REGNING for sms eller samtaler til vanlige fast- og mobiltelefoer. Du må derimot alltid betale for mms, data, sms til spesialnr, samtaler til spesialnr osv. Her er det ikke One Call som er sleipe, det er du som ikke forstår. -snubbel Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Nei, nei, nei, nei... Ringer du under 120 min til vanlige fast- og mobiltelefoner og sender du under 90 sms, så FÅR DU INGEN REGNING for sms eller samtaler til vanlige fast- og mobiltelefoer. Du må derimot alltid betale for mms, data, sms til spesialnr, samtaler til spesialnr osv. Her er det ikke One Call som er sleipe, det er du som ikke forstår. -snubbel Tviler på det. Så over faktura grunnlaget nå. Skal holde dere informert når jeg finner ut mere om dette. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Tviler på det. Så over faktura grunnlaget nå. Skal holde dere informert når jeg finner ut mere om dette. Sorry mac, men se her: http://www.onecall.no/index.php?content=pa...;product=mobile Der skriver One Call om flere eksempler på bruksmønster og hvilken pris det blir. De skriver at hvis man ringer 100 minutter og sender 20 sms per måned, "Du betaler ingenting. Du får jo 120 ringeminutter og 90 SMS helt gratis hver måned!" Så igjen: hvis du får regning selv om du har ringt mindre enn 120 minutter og sendt mindre enn 90 sms så betyr dette at du har gjort en eller flere av følgende: 1. Ringt til telefonnr som koster mer enn vanlig takst 2. Brukt SMS-tjenester som f.eks. 1881, idol-stemmer, osv 3. Sendt MMS 4. Brukt data/wap på mobilen 5. Brukt mobilen i utlandet -snubbel Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) 17. PRISER Oppdaterte priser er de priser som til enhver tid ligger på One Call sin hjemmeside www.onecall.no. Eventuell rabatt One Call gir Kunden beregnes månedsvis. For nye kunder beregnes rabatten i oppstartsmåneden på følgende måte; Kunder som blir aktivisert innen den 10. i måneden får full rabatt. Kunder som kommer på mellom den 10. og 20. i måneden, får 2/3 av rabatten og kunder som kommer på etter den 20., får 1/3 av rabatten. Første måned er får forskjellige rabatter avhengig av når i månden du ble kunde. Deretter får du full rabatt heletiden! Rabatter første måned Aktivert mellom: - 1. til 9. i månden = Full rabatt, 120 ringemin og 90 SMS - 10. til 19. i månden = 2/3, 80 ringemin og 60 SMS - Etter 20. i månden = 1/3, 40 ringemin og 30 SMS Jeg har fått regning av one call de to siste mnd, der jeg ikke har brukt opp ringetiden, men likevel fått regning pga. Spurte kundeservice hvorfor og fikk dette svaret: (Vennligst behold emne, hvis du besvarer denne e-posten) Hei og takk for din henvendelse. For å få full uttelling av de 120 gratis ringeminuttene og 90 gratis tekstmeldingene One Call gir deg hver måned er du nødt til å ha nettopp dette forbruket. Altså, hvis du ikke har ringt så mye som 120 minutter i løpet av en måned får du ikke 120 minutter gratis, men det du har ringt (for eksempel 45 minutter). Det samme gjelder for SMS. Man må bruke opp hele kvoten som er gratis for å få full uttelling av tilbudet vi har. Med vennlig hilsen xxx EDIT: Første jeg ser når jeg går på hjemmesiden til one call er dette: "Du får nå 120 gratis ringeminutter og 90 gratis SMS hver eneste måned! Ingen månedsavgift, minstefaktura eller betingelser med liten skrift! Eksisterende kunder får naturligvis også de nye prisene. Bestill nå!" Må si jeg er litt skuffet over one call nå. Det er jo nettopp dette med liten skrift de driver med hvis det lene skriver stemmer. Har nå lastet opp ett bilde av første faktura. Den må jo være feil?! Da ble du sikkert kunde etter 20. i månden! Første måned er spesiellerabatter! Endret 19. februar 2008 av Adda Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) We have a winner.....ADDA !!!!! Høres i allefall ut som Adda kom med riktig svar på den mystiske regningen.... Endret 17. februar 2008 av Flodec Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Adda hadde rett ja. Ble bare litt forvirret av svaret dama hos one call ga meg. Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 One Call sin kundeservice er ikke det beste jeg har vært bort i. Spurte dem angående om tjenesten "who Called" som de har, og at det ikke funket hos meg osv.. Sto i telefonen i ca.15 min, heldigvis ringte jeg ifra jobb Det var ingen på KS som kunne svare meg. Har sendt mail, men har enda ikke fått svar på problemet. Jeg har dekning hos Netcom og ikke hos Network Norway. Jeg bruker Netcom smarttalk til vanlig, men jeg bruker One Call på en gammel telefon jeg har hjemme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå