Arne Moe Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Kan noen gi meg noen hint om ett php script som laster ned bilder fra en mappe på min server til min PC, uten noen form for bekreftelser(dialogboks)? Altså slik at når jeg går inn på feks /img/download.php?bilde1=img1.jpg&bilde2=img2.jpg , vil den laste ned img1.jpg og img2.jpg i en forhåndsdefinert mappe på min PC, feks c:/images Endret 30. desember 2007 av N3oo Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 uten å ha noen konkret kilde \ informasjon angående dette så vil jeg påstå at det er umulig pga sikkerthets risiko. Lenke til kommentar
Arne Moe Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 uten å ha noen konkret kilde \ informasjon angående dette så vil jeg påstå at det er umulig pga sikkerthets risiko. Ja tenkte meg det men håpet på at det var en mulighet med sertifikat eller noe sånt, som fjernet denne sikkerhetsrisikoen? Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Du får ikke gjort dette med php. Lenke til kommentar
Arne Moe Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Du får ikke gjort dette med php. Vet noen hvordan jeg kan gjøre dette? Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 sikkerhet er ikke noe stort problem. bruk session og en form for innlogging. sørg for at ikke andre filer en de som ligger i den enkelte mappen kan lastes ned. eneste php klarer å gjøre er å sende deg filene. php kan ikke bestemme hvor på klient maskinen filene skal lagres. dette må eventuellt settes opp i browseren som default save path. jeg ser ikke helt hensikten med den ønskede mekanismen. hvorfor ikke bare bruke ftp for eksempel? Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 problemet er ikke sikkertheten i php \ serverside. problemet er hva browseren lar deg gjøre. Lenke til kommentar
pulse Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Kan noen gi meg noen hint om ett php script som laster ned bilder fra en mappe på min server til min PC, uten noen form for bekreftelser(dialogboks)? Altså slik at når jeg går inn på feks /img/download.php?bilde1=img1.jpg&bilde2=img2.jpg , vil den laste ned img1.jpg og img2.jpg i en forhåndsdefinert mappe på min PC, feks c:/images Hva med og lage ett php script på klient maskinen, og surfer lokalt på den, og at den bruker exec(wget) for og laste ned bildene? Det burde i alle fall gå om klienten bruker linux, men det finnes vel like/alternative funksjoner om man bruker windows? Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) kan vel gjøres med batch. @echo off c: cd c:\images echo Enter host for ftp: set /p ftphost= echo Enter username for ftp: set /p ftpuser= echo Enter password for ftp: set /p ftppass= echo USER %ftpuser% > ftpcommands.txt echo PASS %ftppass% >> ftpcommands.txt :start echo Enter filename to download set /p ftpfile= echo GET %ftpfile% >> ftpcommands.txt choice /C JN /M "Vil du laste ned flere filer?" IF %ERRORLEVEL% == 1 GOTO start ftp -s:ftpcommands.txt %ftphost% del ftpcommands.txt elns edit: her kan selvfølgelig host username og password skrives rett inn i filen så du slipper å skrive det for hver gang. Endret 30. desember 2007 av grimjoey Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå