Ludvig82 Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Synes temperaturene på min Multicom Compal IFL90 er ganske høye når jeg spiller. Finnes det heller ingen måte å styre viftene på denne pcen? Speedfan finner ingen vifter å styre. Endret 30. desember 2007 av Ludvig82 Lenke til kommentar
ventle Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 72 grader på kjernen er helt ufarlig, og helt normalt hvis dette er tempen den når som maks etter intensiv spilling. Det er først når du passerer 90 grader at det er grunn til bekymring. Lenke til kommentar
hevih Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 72 grader på kjernen er helt ufarlig, og helt normalt hvis dette er tempen den når som maks etter intensiv spilling. Det er først når du passerer 90 grader at det er grunn til bekymring. Helt enig! 72 grader er varm men overhode ikke farlig Lenke til kommentar
Ludvig82 Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Men problemet er at pcen låser seg jevnlig når jeg spiller. Dette gjelder Guild Wars som ikke er ett spesielt tungt spill. Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 (endret) CPU temp på min IFL90+ ligger på 38-45 grader etter en kveld med WoW, synes 72 grader høres litt høyt ut. Ta kontakt med support hos multicom, mulig de har noen tips til deg. Temperaturen jeg oppgir er forøvrig lest fra speedfan, siden det er programmet du bruker også. EDIT: ser nå at CPU temp ikke er så høy, jeg regner med at den "nederste" temperaturen er GPU-temp, og det er ikke så ille. Min ligger på 55-60 grader. Endret 15. januar 2008 av vladnag Lenke til kommentar
Ludvig82 Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 CPU temp på min IFL90+ ligger på 38-45 grader etter en kveld med WoW, synes 72 grader høres litt høyt ut. Ta kontakt med support hos multicom, mulig de har noen tips til deg. Temperaturen jeg oppgir er forøvrig lest fra speedfan, siden det er programmet du bruker også. EDIT: ser nå at CPU temp ikke er så høy, jeg regner med at den "nederste" temperaturen er GPU-temp, og det er ikke så ille. Min ligger på 55-60 grader. Det gpu som er nederst ja. I dag igjen drev maskinen å frøs. Temperaturen var da oppe i 78 grader. Hadde ikke vært noe problem for meg hvis maskinen ikke frøs. Har siste oppdaterte drivere fra compal, som jeg skal prøve nå. Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Kanskje ikke fryktelig relevant her, men min gamle laptop, en HP DV9041 med Go7600 hadde GPU temp på mellom 90 og 95 grader ved spilling, så det bør uansett ikke være farlig med 80 grader. Uansett, lykke til med drivere, og om det ikke løser noe så kan du alltids ta kontakt med support! Lenke til kommentar
EinEid Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Hadde det samme problemet. Bruk støvsugeren på PC-en (pass på at den er avslått) og prøv igjenn. Lenke til kommentar
Shyggen Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Hei, min Compal IFL90 er og klikk for tiden.. VARMT! Idle så er skjermkort på 72grader cpu45, etter ca.5min med 1080P hd film så ligger skjermkortet på 92grader og da klikker videon... da er det pause og så kan jeg se til tempen stiger over 90grader igjenn... fungerte fint for en stund siden.. skal teste å støvsuge men, så får man se om det hjelper noe.. veldig frustrerende, dvs... jeg klikker internasjonalt og min cpu temp stiger over 100grader hehe, internt i hode mitt Mvh Rayman Edit: etter støvsuging så datt temperaturen MYE!! nå idler den på cpu 32 gpu 60 det er ned 12grader!! max temp på gpu nå var 68grader, og 1080p går nå glatt igjenn.. dette blir en vanlig prosedyre 1gang i mnd tror jeg takker for tipset, så simpelt at man ikke tenker på det.. Endret 9. april 2008 av Shyggen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå