Slurt-is Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Hei! Jeg har nå begynt å bruke optisk kabel, og oppsettet er slik: iMac -toslink-> Harman Kardon HD970 (med DAC) -RCA-> NAD C372 Super lyd, men jeg får en liten forsinkelse, slik at når jeg ser på film, så passer jo ikke munnen med lyden. Har jeg gjort noe feil? Noen instillinger på H/K'en? Det blir ikke noe forsinkelse med bruk av 3,5mm minjack til RCA. Da jeg kjøpte toslink kabelen, hadde de bare 2 meter, så jeg kjøpte 2x2m og brukte en forlengelsesledd, kan det være det som forosaker forsinkelsen? Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Det kan jo være der det ligger. Evt. kan du sjekke om filmavspilleren din støtter delay av bilde? Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Filmavspilleren min støtter delay, men er man på f.eks. en side med flash, eller spiller et spill kan man jo ikke det. Tror du jeg hadde blitt kvitt forsinkelsen om jeg hadde kortet ned på kabelen? Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Tenker heller på om du hadde hatt én lengde på 4m i stedet for 2 med 2m, men jeg vet ikke hvordan det fungerer. Optikk skulle jo tilsi raskere overføring enn elektrisk signal, men hva forlengeren gjør aner jeg ikke. Det kan jo også hende at det rett og slett tar lengre tid å prosessere lyden når den kommer digitalt og må igjennom DAC'en slik at et eventuelt delay er "nødvendig". Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Dette er forlengeren: Én toslink kabel i hver ende. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Siden det ser ut som om den ikke vil skape noe delay i det hele tatt så satser jeg hele potten på at delayet forårsakes av konverteringen av toslink signalene til analoge signaler. Lenke til kommentar
Buskleif Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Tiden det tar for lys å gå gjennom 2m optisk kabel: 6,671281904 nanosekunder Tiden det tar for lys å gå gjennom 4m optisk kabel: 13,34256381 nanosekunder Dette er vel noe mindre delay enn det du opplever så det har nok ikke med kabellengden og gjøre. Lenke til kommentar
Eddeh Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Jeg har det samme problemet. Lurer også på hvordan det er mulig å bli kvitt delay'et Har xbox360 - Harman Kardon HD970 - Harman Kardon HK970.. Hadde håpet på en forbedring i lyd men når jeg sitter å spiller GH3 blir det litt problematisk med delay Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Aha, så du har samme CD spiller som meg? Da kan det jo rett og slett bare være en svakhet på den modellen... Den som fikk så bra kritikk og skulle være så god Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå