Gå til innhold

1/2 sekunds forsinkelse ved bruk av DAC og toslink


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nå begynt å bruke optisk kabel, og oppsettet er slik:

 

iMac -toslink-> Harman Kardon HD970 (med DAC) -RCA-> NAD C372

 

Super lyd, men jeg får en liten forsinkelse, slik at når jeg ser på film, så passer jo ikke munnen med lyden. Har jeg gjort noe feil? Noen instillinger på H/K'en? Det blir ikke noe forsinkelse med bruk av 3,5mm minjack til RCA.

 

Da jeg kjøpte toslink kabelen, hadde de bare 2 meter, så jeg kjøpte 2x2m og brukte en forlengelsesledd, kan det være det som forosaker forsinkelsen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker heller på om du hadde hatt én lengde på 4m i stedet for 2 med 2m, men jeg vet ikke hvordan det fungerer.

 

Optikk skulle jo tilsi raskere overføring enn elektrisk signal, men hva forlengeren gjør aner jeg ikke. Det kan jo også hende at det rett og slett tar lengre tid å prosessere lyden når den kommer digitalt og må igjennom DAC'en slik at et eventuelt delay er "nødvendig".

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg har det samme problemet. Lurer også på hvordan det er mulig å bli kvitt delay'et :p

Har xbox360 - Harman Kardon HD970 - Harman Kardon HK970.. Hadde håpet på en forbedring i lyd men når jeg sitter å spiller GH3 blir det litt problematisk med delay :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...