Gå til innhold

Kjøp av Vista Premium Homei 64-bit, har jeg forstått dette riktig?

Footy

Anbefalte innlegg

altså, jeg er nødt til å dra å kjøpe selve pakka, så komme hjem, gå på windows sine sider, bestille 64-bit versjon der... så vente mange uker før en pakke kommer fra statene?`

Og når den da til slutt kommer så trenger jeg ikke engang vista pakka jeg kjøpte orginalt??

Har jeg forstått dette riktig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Det er riktig som du sier. Kun 32-bit følger med i pakka. Jeg bestillte 64-bit versjonen 21.desember og fikk den en uke etterpå levert på døra av DHL. Oppi alt dette var det jo også jul...

En ting som jeg synes var litt elendig var at jeg måtte betale transport/gebyr av noe slag på ca 100kr. Ikke at det er mye penger, men det er litt prinsippet.

Lenke til kommentar
Hei,

Det er riktig som du sier. Kun 32-bit følger med i pakka. Jeg bestillte 64-bit versjonen 21.desember og fikk den en uke etterpå levert på døra av DHL. Oppi alt dette var det jo også jul...

En ting som jeg synes var litt elendig var at jeg måtte betale transport/gebyr av noe slag på ca 100kr. Ikke at det er mye penger, men det er litt prinsippet.

Så nå trenger du ikke Vista pakken du kjøpte orginalt i det hele tatt?

Så om man fikk tak i bare cd-key så kunne man bare bestilt 64-bit med den og driti i resten?

Lenke til kommentar
Så nå trenger du ikke Vista pakken du kjøpte orginalt i det hele tatt?

Så om man fikk tak i bare cd-key så kunne man bare bestilt 64-bit med den og driti i resten?

Ja egentlig så er det vel sånn. Jeg har ikke fått testet 64-bit versjonen enda, men det ser ikke ut til at det er en oppgraderingscd. Altså at du først må installere 32-bit, så 64-bit.

Så det du trenger er jo en CD key microsoft godtar i grunn...

Lenke til kommentar

noen som kan bekrefte dette? at CD 'en man får ikke er en oppgradering? At det man får ettertilsendt er en full?

Og i så fall, om jeg da gjør dette, kjøper Vista nå... så spør om en 64-bit versjon når SP1 er ute, vil jeg da få en 64-bit som inkluderer sp1?

Lenke til kommentar
noen som kan bekrefte dette? at CD 'en man får ikke er en oppgradering? At det man får ettertilsendt er en full?

Og i så fall, om jeg da gjør dette, kjøper Vista nå... så spør om en 64-bit versjon når SP1 er ute, vil jeg da få en 64-bit som inkluderer sp1?

hei igjen, startet installasjon nå og kan vel si rimelig sikkert at det ikke er en oppgraderingscd... Jeg hadde ikke engang mulighet til å velge å oppgradere når jeg startet installasjonen... ;) så dette er nok en fullverdig windowsDVD

Lenke til kommentar

Hva i alle Dager. Snakka litt med Microsoft via mail de siste dagene... følger;

Orginal Mail fra meg..

From : "MEG"

Sent : 30. december 2007 23:35:40 UTC

To : "[email protected]"

Subject : Spørsmål om Windows Vista og 64-bit versjon i forhold til SP1

Heisann!

Jeg vurderer å gå til innkjøp av Windows Vista Home Premium. Har så planer om å gå inn på deres side og spørre om å få ettersendt 64-bit versjonen (forstått det er slik det må gjøres, riktig?).

Men som det står overalt er jo SP1 rett rundt hjørnet, lurte derfor på;

- Om jeg kjøper Windows Vista Home Premium nå, installerer dette og venter med å bestille 64-bit versjonen til SP1 er ute. Vil dere da sende meg en Home Premium versjon som inneholder SP1 eller er jeg fortsatt nødt til å laste den ned etter installasjon?

Tusen Takk

MEG

Svar Fra Microsoft

From: Microsoft Norge Kundeservice

To: MEG

Sent: Friday, January 04, 2008 4:52 PM

Subject: RE: SRX1054064143ID - Spørsmål om Windows Vista og 64-bit versjon i forhold til SP1

Hei MEG,

Takk for at du kontaktet oss. Det finnes flere forhandlere hvor du kan kjøpe fra Windows Vista Home Premium 64 bits allerede installert på PC-en. Hvis du kjøper en pc med Windows Vista Home Premium 32 bits installert da kan du ikke oppgradere til 64 bits versjon. Sender litt mere info angående 64 bits versjonen, se linken nedenfor:

http://windowshelp.microsoft.com/Windows/e...701033.mspx#ERC

Best regards / Med vennlig hilsen

"Microsoft Ansatt Navn Slettet"

Customerservice / Partnerservice

Microsoft Norway AS | Box 43 Lilleaker | 0216 Oslo

Office +47 22 02 25 00 | Fax +47 22 95 06 64 | [email protected]

Min Neste Mail..

From : "MEG"

Sent : 4. januar 2008 18:25:14 UTC

To : "Microsoft Norge Kundeservice"

Subject : Re: SRX1054064143ID - Spørsmål om Windows Vista og 64-bit versjon i forhold til SP1

Jo takk for svar. Men dere svarte ikke på noen av spørsmålene mine. Dere henviste meg bare til en FAQ. Så jeg gjentar...... (Se kopi av orginal mail nederst)

Niclas

(Orginal klippet ut)

Svar Fra Microsoft...

Hei Niclas,

Man kan ikke oppgradere Winwows Home premium 32 bit til 64bit. Det eneste måtten å gjøre det på er å kjøpe en ny Version av Windows Home Premium 64bit.

64 bit ingår kun i Windows Ultimate. Her får man 2 CD. Den enne me 32bit Versjon og den andre med 64 bit.

Når det gjælder SP kan du bare laste dem fra www.microsoft.no

Best regards / Med vennlig hilsen

"Microsoft Ansatt Navn Slettet"

Customerservice / Partnerservice

Microsoft Norway AS | Box 43 Lilleaker | 0216 Oslo

Office +47 22 02 25 00 | Fax +47 22 95 06 64 | [email protected]

Dette stemmer jo ikke. Jeg har da sett Home Premium 64-bit flere steder, vet virkelig ikke microsoft at dette finnes?

F.eks http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=43841

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ulempen blir eventuelle re-aktiveringer når man bytter hardware. Jeg har ikke byttet til Vista (annet enn på en av jobb-PCene), og jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg skal velge OEM eller fullversjon. Grunnen til dette er at jeg bytter hardware ofte, og hvis jeg kommer til å bruke Vista i "normal" levetid - 5-7 år - vil jeg ha byttet hovedkort minst en gang i året.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...