Black Star Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Kjøpte for en stund siden et Matrox Dualhead grafikkort. Jeg avinstallerte driveren til mitt gamle, satt inn Matrox kortet og alt fungerte fint. Men nå skulle jeg reinstallere Windows XP Pro. Alt gikk bra under installasjonen, men da den bootet til Windows for første gang, ble skjermen blank, og jeg fikk "no signal" på skjermen. Under boot så jeg både BIOS informasjonen, og Windows-skjermen som kommer opp mens den laster Windows, men det øyeblikket Velkommen-skjermen til Windows skulle kommet opp, så ble skjermen altså blank. Satt inn mitt gamle grafikkort, og da fungerte alt bra. Så jeg installerte det. Prøvde deretter som sist å avinstallere driveren til det, restarte, slå av, og sette inn Matrox-kortet. Ingen forbedring. Jeg forsikret meg om at oppløsningen var satt på laveste (Standard VGA) før jeg satt inn Matrox-kortet, men skjermen var som sagt like blank da. Begge kortene er AGP. Som sagt så kom dette symptomet opp allerede første gang Windows bootet, og jeg så selve boot-sekvensen på skjermen, så selve kortet ser ut til å fungere. Jeg har aldri vært borte i et grafikkort som ikke fungerer første gang man starter Windows. Noen som har tips til hvorfor det ikke fungerer, og evt. en løsning Lenke til kommentar
Paradoxo Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Kjøpte for en stund siden et Matrox Dualhead grafikkort. Jeg avinstallerte driveren til mitt gamle, satt inn Matrox kortet og alt fungerte fint. Men nå skulle jeg reinstallere Windows XP Pro. Alt gikk bra under installasjonen, men da den bootet til Windows for første gang, ble skjermen blank, og jeg fikk "no signal" på skjermen. Under boot så jeg både BIOS informasjonen, og Windows-skjermen som kommer opp mens den laster Windows, men det øyeblikket Velkommen-skjermen til Windows skulle kommet opp, så ble skjermen altså blank. Satt inn mitt gamle grafikkort, og da fungerte alt bra. Så jeg installerte det. Prøvde deretter som sist å avinstallere driveren til det, restarte, slå av, og sette inn Matrox-kortet. Ingen forbedring. Jeg forsikret meg om at oppløsningen var satt på laveste (Standard VGA) før jeg satt inn Matrox-kortet, men skjermen var som sagt like blank da. Begge kortene er AGP. Som sagt så kom dette symptomet opp allerede første gang Windows bootet, og jeg så selve boot-sekvensen på skjermen, så selve kortet ser ut til å fungere. Jeg har aldri vært borte i et grafikkort som ikke fungerer første gang man starter Windows. Noen som har tips til hvorfor det ikke fungerer, og evt. en løsning Du trenger ikke re-Installere Windows får å skifte Skjermkort Jeg har et ATI radeon x1600 series Jeg bare fant alle filene som hørte til det gmale skjermkortet og poff installerte det Nye og der gikk alt fint Prøv det. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Har du prøvd å starte opp i sikkerhetsmodus? "Dør" kortet da også? Endret 30. desember 2007 av heanwi Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Du trenger ikke re-Installere Windows får å skifte SkjermkortJeg har et ATI radeon x1600 series Jeg bare fant alle filene som hørte til det gmale skjermkortet og poff installerte det Nye og der gikk alt fint Prøv det. Tror du misforsto meg Jeg reinstallerte ikke Windows for å skifte skjermkort, men når jeg reinstallerte Windows så fungerte det ikke lenger (selv om det fungerte før jeg reinstallerte). Har du prøvd å starte opp i sikkerhetsmodus? "Dør" kortet da også? Starter jeg i sikkerhetsmodus, så fungerer det fint. Noe jeg kan gjøre der for å få kortet til å fungere? Man får vel ikke installert drivere i sikkermodus på en sikker måte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå