Gå til innhold

E6750 2.67GHz eller E6850 3,0GHz?

Dyver`n

Anbefalte innlegg

Har tenkt å gå over fra Am2 6400+ til Intel, men lurer litt på hvor bra Intel prosessorene er?

Så lurer på hva folk anbefaler av disse 2: E6750 2.67GHz eller E6850 3,0GHz??

Har alltid brukt Amd til nå, men nå som HK min kortslutta gir jeg opp Amd :blush: .

Skal ha en Intel Core 2 Duo, og skal bestillt dette HK: http: Asus P5N-T Deluxe

Bruker sefølgelig vann kjøling på CPU :yes:

Men lurer også på når 45 nm prossesorer kommer, noen som vet det? Er dem noe bedre en 65nm?

Er det kansje best å kjøpe en E6750 2.67GHz, og vente et halvt år på 45nm? :D (eller når dem kommer ut)

Endret av meto4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvis du skal ha nå ville jeg gått for en Q6600, men som du nevner kommer snart 45 nm som antagelig gir litt bedre overklokkingspotensiale, men vil også være dyrere.

Som sakt skal jeg ha en Intel Core 2 Duo, ikke en Core 2 Quad...

Bruker pcen bare til spilling å laste ned litt musikk..

Er ikke mange spill som bruker fire kjerner, kansje noen nyere spill.

Men noen som vet om Crysis bruker fire kjerner?

Lenke til kommentar
hvis du skal ha nå ville jeg gått for en Q6600, men som du nevner kommer snart 45 nm som antagelig gir litt bedre overklokkingspotensiale, men vil også være dyrere.

Som sakt skal jeg ha en Intel Core 2 Duo, ikke en Core 2 Quad...

Bruker pcen bare til spilling å laste ned litt musikk..

Er ikke mange spill som bruker fire kjerner, kansje noen nyere spill.

Men noen som vet om Crysis bruker fire kjerner?

Tja, med mindre du bytter HW oftere enn du bytter sokker, (forhåpentligvis satt litt på spissen :p) så kan det jo ha mening å velge noe mer fremtidsrettet.

Unreal turnament 3 tar i bruk Quad-core, Crysis skal i teorien gjøre det, men støtten har nok ikke vært like bra praktisk. Første patchen vil nok fikse litt på det, men problemet ligger nok mest i at dagens grafikkprosessorer er for svake i forhold.

(har vel og merke klart å presse 3 av kjernene på CPUen til å gå for full guffe, ved å få mange ting til å falle

samtidig)

Flight Simulator X tar vel også greit bruk av Quad-core. (spillet er ivhertfall uhyre "CPU-limited", og jeg ville tro den tok god nytte av det)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Vent på E8400.

Ser nå at 45 nm kommer ut jan08, det er ikke lenge til.

Har nok å gjøre med vannkjøling, nytt kabinett og hovedkort som ikke kommer i noen butikker før 8.01.08

Så tror jeg venter med å bestille en prossesor til da, kansje det er noen flere priser på 45nm da :thumbup:

Ser at dem har pris satt en Intel Core 2 Duo E8400 på 45nm til 1469,- :dribble:

Skule tro det var feil, men dem har satt prisen på en E8500 til 2049,-

Endret av meto4
Lenke til kommentar
Flight Simulator X tar vel også greit bruk av Quad-core. (spillet er ivhertfall uhyre "CPU-limited", og jeg ville tro den tok god nytte av det)

Der tar du nok litt feil dessvere, Core 2 Duo vinner lett på Flight Simulator X

Den testen er vel kjørt med Flight Sim. X uten SP1? Tror Quad-støtten kom med SP1...

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar

Stemmer det. Nå kommer vel også SP2 snart. Enda bedre støtte kanskje?

Det virket jo også som om Company of heroes også dro grei nytte av Quad-core. Ivhertfall om du tar å overklokker begge. 3,3GHz Q6600 slo ut E6850 på 4,0GHz. o,O

(dagens Q6600 kommer uten problem opp i en 3,6GHz og mer om du ikke får en dårlig utgave)

Lenke til kommentar
Flight Simulator X Service Pack 1 addresses these post-release customer concerns:

Activation and installation

Third-party add-on issues

Performance enhancements

Content issues

Flight Simulator X Service Pack 2 addresses these post-release customer concerns (see the Readme file for details):

Multiplayer compatibility with Flight Simulator X: Acceleration

DirectX 10 preview

Quad er veien å gå om du skal spille kan vi vel si... :)

Om spillet kun utnytter dc så er uansett en Q6600(hvertfall klokket) mer en god nok.

Lenke til kommentar

Fordi 4 automatisk er bedre enn 2?

For enkelte er det faktisk smartere å kjøpe en rask dual core enn en litt tregere quad core... folk har forskjellige behov.

Jeg ville uansett gått for en E6750, prisforskjellen opp til E6850 forsvarer ikke den lille forskjellen i ytelse, og begge klokker bra på riktig hovedkort.

Lenke til kommentar

Blir nok kansje en Q6600, har jo vannkjøling så kan jo sikkert klokke den og til 3,0GHz. Så er jeg på nivået til E6850 :thumbup:

Spiller jo litt Unreal turnament 3, så da er det jo kansje litt kjekt med en Core 2 Quad

Endret av meto4
Lenke til kommentar
Blir nok kansje en Q6600, har jo vannkjøling så kan jo sikkert klokke den og til 3,0GHz. Så er jeg på nivået til E6850 :thumbup:

Spiller jo litt Unreal turnament 3, så da er det jo kansje litt kjekt med en Core 2 Quad

o_o

jeg kan klokke til 2,9 ghz med stock vifta (blir litt varmt der pga dårlig luft i kabinettet), så du kan klokke enda mere enn det x)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...