Gå til innhold

Trenger hjelp til å velge laptop

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Skal ha en laptop, men har lite kunnskap om hva som er bra i det markedet.

Vekt og batterikapasitet spiller liten rolle, skal ikke bæres mye men stort sett stå på stuebordet og lignende.

Må ha en god skjerm som også er lesbar i dagslys/sollys, godt tastatur, god kvalitet, gode nok spesifikasjoner til å spille nye spill, innebygd trådløst nettverk (ihvertfall 802.11 g) og bluetooth er gøy.

Ser også for meg at den har en ok harddisk (250 Gb+).

Vil også helst ikke ha behov for sære spesialdriver for å få ting til å fungere, men kunne formatere alt dit peppern gror og så legge inn vista og så skal ting fungere (ihvertfall håp om å fungere) uten at ulike spesialløsninger legges inn først.

Bør også være greit å kunne bytte harddisk, sette inn mer ram osv uten å måtte være itspesialist eller bryte garantirettigheter.

Pris er ikke så viktig, men ser for meg noe mellom 8000-15000.

Hvilke merker er å anbefale, og link gjerne til maskiner som er å anbefale.

Endret av medlem-82119
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Takk for tipsene!

Sjekket dem ut, og har sett litt på de ulike nettbutikkene.

Gikk for denne:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341966

hadde det meste, og prisen var litt lavere faktisk enn f.eks å oppgradere f.eks asus modellen til det samme.

Den hadde også 17" skjerm, og vekten er heller ikke så høy.

Så får vi håpe samboeren blir fornøyd

Lenke til kommentar

I og med at dette forumet får 14029 nye tråder om dette i minuttet, legger jeg et spørsmål som omhandler det samme i denne tråden, i håp om at det en gang blir en "Hjelp meg å finne en bærbar pc til mitt bruk" megathread som sticky, der folk bare kan spørre i vei.

Er student, fattig, vil spille wow på medium, skrive uoversiktlige notater og ikke knekke ryggen når jeg bærer den.

Hva er den billigste PC-en tilgjengelig her til lands (med OS) som kan gjøre dette?

Lenke til kommentar
I og med at dette forumet får 14029 nye tråder om dette i minuttet, legger jeg et spørsmål som omhandler det samme i denne tråden, i håp om at det en gang blir en "Hjelp meg å finne en bærbar pc til mitt bruk" megathread som sticky, der folk bare kan spørre i vei.

Er student, fattig, vil spille wow på medium, skrive uoversiktlige notater og ikke knekke ryggen når jeg bærer den.

Hva er den billigste PC-en tilgjengelig her til lands (med OS) som kan gjøre dette?

Vet ikke hvor mye som kreves av WoW, selv om jeg ikke vet hvilken prisklasse du ser i, burde denne Aceren være et godt valg, koster 7000,- hos elprice.

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....59&cid=5417

Endret av Arvidgp
Lenke til kommentar
Vet ikke hvor mye som kreves av WoW, selv om jeg ikke vet hvilken prisklasse du ser i, burde denne Aceren være et godt valg, koster 7000,- hos elprice.

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....59&cid=5417

WoW drar nok mer nytte av 2 gb minne enn en grafikkortoppgradering, og det vil igjen si at det ikke er spesielt krevende.

Samtidig er jeg skeptisk til vista på bærbar, minneforbruket er faretruende stort selv ved idle, og jeg ser ikke poenget i å installere vista i samtlige gameboyspesifiserte maskiner, selv om det er det nyeste.

Dx10 er det vel få som bryr seg om i dette markedet uansett.

Hm, prisklasse 5000-, forventer ikke all verden, men vil ha en maskin som starter opp greit, og kjører lette programmer greit, samt eldre spill. Nyere spill tar voksenmaskinen seg av :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...