HansU Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Hei, har noen problemer med Norton opplegget, og fikk opp en guide over hva jeg burde gjøre, der sto det følgende: Reparere Intrusion Detection-filene På oppgavelinjen i Windows skal du klikke på Start > Kjør. I dialogboksen Åpne skal du skrive inn følgende og klikke på OK: command Klikk på OK. I Kommando-vinduet skal du skriva inn følgende kommandoer (trykk på Retur-tasten etter hver linje): cd\ c: cd progra~1 cd common~1 cd symant~1 cd ids idsinst.exe -repair -consumer exit Det kan ta litt tid før hver kommando er utført. Hvis du ikke får til å skrive inn en ny kommando etter at du har trykket på retur-tasten, skal du vente i 30 sekunder og skrive inn kommandoen på nytt. Hvis vinduet ikke reagerer etter mer enn 2 minutter, skal du lukke Kommando-vinduet, starte datamaskinen på nytt og prøve igjen. Lukk Kommando-vinduet. Kjør LiveUpdate. Les dette dokumentet for detaljert informasjon om denne prosessen: Slik kjører du LiveUpdate. Start datamaskinen på nytt. Gjenta trinn 6 og 7 til LiveUpdate informerer deg om at det ikke finnes flere tilgjengelige oppdateringer. Hvis problemet ikke er løst etter at du har reparert Intrusion Detection-filene, skal du gå til neste del, som gir deg fremgangsmåten for å fjerne Norton Internet Security fullstendig og installere programmet på nytt. Men jeg kommer ikke så langt, når jeg har skrevet "cd common~1" kommer det en melding :"ugyldig mappe" Kan det være fordi "common" heter fellesfiler på min datamaskin, og hvordan ordner jeg dette? MVH Hans Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Det kan godt være. Det er jo bare snakk om å navigere seg fram til folderen hvor filen idsinst.exe befinner seg, uansett hva folderen heter. Du finner den fort hvis du bruker Utforsker. Navn som 'progra~1' er bare en forkortelse for 'Program Files' Lenke til kommentar
HansU Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Joda, jeg har funnet filen, men må jeg ikke åpne den via "command"? vill det være samme virkning om jeg bare dobbeltklikket på filen? Og det står jo også at jeg skal skrive "-repair -consumer" etter den, er det uten hensikt? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Ja, du skal åpne den i kommand. idsinst.exe -repair -consumer Men du må først navigere deg til rett folder, det er det du gjør med cd kommandoene. Det jeg ville fram til er at i Utforsker så ser du hva folderene heter som du skal navigere deg til. Lenke til kommentar
HansU Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Yess! fikk det til, jeg fant filen i utforsker og dro den inn i ruten i command, da kom hele veien opp og ved å tilføre "-repair -consumer" løstnet alt opp!! Thanks! MVH Glade Hans Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå